Indoor racen met Mini Z

Het Kyosho team heeft dit jaar een prachtige Mini Z racetrack ter beschikking gekregen. Deze racetrack is demontabel en kan daar waar er genoeg ruimte is, uitgelegd worden.

Afgelopen zondag voor het eerst beproefd met veel succes:
http://kwcholland.proboards67.com/index.cgi?board=verslag&action=display&thread=515

ons mini z topic:
http://kwcholland.proboards67.com/index.cgi?board=miniz

Zondag as. zijn we In het Buurthuis Achter de Linde te bussum.
Godelindedwarstraat 34
BBV Godelinde - BBV Godelinde

Iedereen met een Mini Z is welkom.

Laatst bewerkt:
De leukste en goedkoopste wintercompetitie van Nederland!

Tunen? Niet nodig, de Le Mans modellen liggen als een blok op de weg.....
Nieuwe banden? Niet nodig, de standaardbanden hebben prima grip en gaan minimaal een winter mee (niks lijmen, niks inserts, gewoon rijden!)
Een nieuwe kap? Niet nodig, beetje epoxy aan de voorkant en op de Kyosho baan geen schade meer!
Dure akku's? Niet nodig, voor een paar euro heb je een aantal goede AAA cellen!
Rijtijd? Plenty! Met een paar goede cellen kun je zo een half uur rijden!
Schade? Hoezo schade?

Dus allemaal komen !

Groet,
Marcel.

Word er elke zondag gereden? Ik zit namelijk te denken om een TGR sinister o.i.d aan te schaffen en het lijkt me wel leuk om daar te rijden.

@R-S Racer: we willen zo vaak mogelijk de baan deze wintermaanden neerleggen, alleen zijn we afhankelijk van andere evenementen in de zalen.
Als ik een advies mag geven: de standaard Mini-Z Groep-C rijdt zeer goed op de baan. Wij proberen deze indoor low-budget te houden, met toch een hoog competitie gehalte. Onze ervaring is, dat een fors gemodificeerde Mini-Z weinig voordeel geeft op de standaard modellen.

Hallo Marten,

Hoelang blijven jullie de baan nog gebruiken? Ik heb even naar de mini-z 2.4 ghz gekeken maar er is weinig prijs verschil tussen een TGR sinister en een mini-z. Persoonlijk vind ik de TGR sinister er ook gewoon erg goed uitzien.

Hallo Marten,

Hoelang blijven jullie de baan nog gebruiken? Ik heb even naar de mini-z 2.4 ghz gekeken maar er is weinig prijs verschil tussen een TGR sinister en een mini-z. Persoonlijk vind ik de TGR sinister er ook gewoon erg goed uitzien.

Weet je dat zeker? Volgens mij is de TRG Sinister een kaal chassis, moet je alle electronica nog bij kopen, de Mini-Z 2,4 moet alleen nog een zender, lader en AAA cellen bij. Tevens mis je met zo'n aanschaf onze hele opzet van een low-budget serie.
De baan hebben we in elk geval voor deze winter, verder bevalt het ons zeer goed, dus we gaan verder onderhandelen voor de zomer en volgend winter.

Ja de mini-z kost 130 euro + 80 euro voor de zender, dus 210 in totaal. Bij Atomicmods.com heb ik een TGR sinister pro(zit een regelaar bij), motor, micro servo, voor+achter banden, voor+achter velgen voor 180 euro. Heb hier nog 4 GP1000 aaa batterijen liggen en een zender.

Ik ga morgen de auto bestellen en dan kom ik zeker een keer rijden als dat kan.

Hey, ik zou ook eens een Thread maken op mijn Mini-Z Forum: GGTuning.com
Dit Forum heb ik bijna 8 jaar geleden uit de grond getrapt en daar zit zowat iedereen van Belgie (ook NL'ers) bij elkaar ... zo zal je zeker nog meer bezoekers mogen verwachten!!

Ik zou niet speciaal voor de Mini Z competitie een TGR kopen, zoals Marten al zei is de comptitie in principe bedoeld voor standaard Mini Z auto's met beperkte tuning. Omdat er een paar mensen zijn met een verder getunde Mini Z (geen TGR) is er ook een aparte klasse voor getunde auto's opengesteld. De baan leent zich echter niet echt voor hele snelle exoten, zoals de TGR.... (baan is een meter breed).

Mvg,
Marcel.

Maar ik mag met een TGR toch niet mee rijden in de compitie? Het gaat me eigelijk maar gewoon om een beetje een circuit gevoel te krijgen.

Beste Roman, als het je om het circuitgevoel gaat, waarom dan niet lekker met de massa binnen onze groep mee? Er zijn genoeg circuits te vinden waar je met een TGR kunt rijden. Onze opzet is juist om een eenheid te vormen. Dit is de opzet van de gehele KWC, om met eenvoudige en gelijkwaardige materialen tegen elkaar te strijden, zodat het om de rijkunst gaat en niet hoeveel geld je te besteden hebt. Ik zou je aanraden eerst eens op onze wedstrijd van de 18de te komen kijken.

Even topic weer omhoog! De inschrijving is nog altijd open, en er doen al redelijk wat rijders mee! Kom naar deze wedstrijd, en doe lekker mee!

Groet,
Marcel.

Nog maar weer even omhoog! Er melden zich steeds meer rijders op het forum, en het zou leuk zijn als het deelnemersaantal nog hoger zou worden. Lekker ongecompliceerd racen met zo min mogelijk regels en zo min mogelijk kosten!!

Zie voor meer info het forum van KYOSHO WORLD CUP Holland

Groet,
Marcel.

Hallo allemaal,

Zondag 15 februari wordt alweer de tweede wedstrijd van de KWC Mini Z Winterpret Competitie verreden, dit keer in Bussum, een locatie waar we al een keer een trainingsmiddag hebben gehad. Goed verzorgd, bar bij de hand ;-)
Aanvang 12.00 uur, tot ongeveer 17.00 uur.

In het Buurthuis Achter de Linde.
Godelindedwarstraat 34
Bussum

Voor meer info: kwc-holland

Groet,
KWC Team Holland.

Back