Indoor seizoen 2009-2010 (Zuid) Limburg

Beste helipiloten,

De herfst zit er weer aan te komen en dan is indoor vliegen een leuke aanvulling op het grotere spul buiten. Ik heb ondertussen een mooie locatie gevonden waar we eventueel met een man of 5 tot 10 terecht kunnen voor wat vliegplezier. (locatie:Geleen/Stein)

Mochten er nou mensen zijn die interesse hebben om ook te komen vliegen tegen zeer geringe kosten neem dan even contact met mij op via de PB.

Modellen tot en met 500 size zijn welkom, uiteraad alleen elektro. Tijden zullen bekend worden gemaakt zodra deze kunnen worden afgestemd op de grotere groep. Geef je voorkeur dus door. Beginners en gevorderden iedereen is welkom. 220V aanwezig.

Uiteindelijk is de bedoeling dat er een vaste groep is die op een vaste tijd komt vliegen. Er zal per 4 keer vliegen vooruit moeten worden betaald. Kosten liggen tussen de 3 a 5 euro per keer afhankelijk van het aantal personen in totaal.

Tot indoors!

Barrrrt

Lijkt mij een leuk initiatief, alleen tot en met 500 size :o denk dat dat geen goed idee is. Potentiële schade is dan erg hoog. En zelfs een gymzaal is klein voor een 500 op rondvlucht.

Trex 250 groote en maximaal 450 lijkt mij meer van toepassing.

Gaat om een zeer ruimte zaalvoetbalhal, 500 gaat prima. Moet men niet denken dat je zeer ruim kunt vliegen ;) Gewoon om mensen niet te benadelen die een 500 hebben. Al hoveren ze 15 min inverted ;)

450 of 250 size is natuurlijk wat makkelijker.

Hoi Bart
Graag wil ik eens in Geleen komen kijken als jullie aan het vliegen zijn.
Ik ben een beginner en kan helaas nog niet vliegen. Hoop dat
ik het snel onder de knie krijg.
Lijkt me leuk en leerzaam om naar Geleen toe te komen en om samen de ervaringen te kunnen uitwisselen.
Gr Frans

Er begint zich al een leuk groepje te vormen. Dit weekend hoop ik een aantal avonden/tijden door te geven wanneer we kunnen vliegen. Dan kunnen we als het een beetje mee zit volgende week al beginnen! :worship:

Bart, met mijn indoor ervaring (vlieg pas een kleine 10 jaar indoor) kan ik je vertellen dat de gemiddelde indoor meeting een max heeft op heli's van 300 gram vanwege dat impact risico.
Toen men nog met borstelmotoren vloog was een icarus Picolo of een MS-composite Hornet de maximum, echter van af dat men de heli is gaan uitvoeren met brushless motoren is de headspeed dusdanig toegenomen dat het niet echt verantwoord meer is om die grotere heli's met hoge headspeed toe te laten.

ps, vast vleugel ook welkom???? en wat is dan de prijs, de gemiddelde zaal huur in de gemeente Sittard-Geleen is 45 euro per uur........... alle zalen van de sportstichting heb ik al gepolst, er is een hal die ik wel kan verkrijgen voor minder, maar die is net niet hoog genoeg voor ons.

Gaat om Vouwershof/veld. 30 euro per uur. En 450 is prima indoor, ook al weegt het 800 gram. Anders zou iedereen verplicht een 250 moeten halen. Dat is niet te doen.

Er kunnen een aantal vleugels bij, altijd gezellig!

Als we betalen voor een uurtje komt er meestal nog een 30 tot 45min gratis bij ;)

We willen wel een gezonde verhouding tussen heli's en vleugels houden, dus op 5 heli's max 2 a 3 vleugeltjes. Als er veel aanmeldingen zijn met heli's dan gaan die voor.

Zondagmiddag zal ik de eerste avond bekend maken! Grote kans dat deze avond en tijd de vaste avond zal worden.

@yannic: tot nu toe zijn er erg veel heli's die willen komen vliegen. Mochten er nou een paar afvallen dan laat ik je het weten.

Mannen, bij wijze van proef: Aanstaande donderdagavond 21:30. Stuur even een PBtje of je kunt komen of niet.

Aan de hand van de groep van donderdag kunnen we dan een vaste avond prikken.

(21:30 beginnen, aanwezig zijn natuurlijk iets eerder ;))

Ik durf wel te zeggen dat de eerste meeting een groot succes was!

Het stof van het plafond bij de aircobuis is ook verdwenen denk ik zo...:-D

Heb nog even contact gehad met de eigenaar en het was in orde als ons uurtje uitliep naar 2. Ook mooi meegenomen.

Stuur maar een PBtje of mailtje wanneer jullie weer indoor willen gaan knallen! Prikken we weer een datum.

Back