indoor vliegen eens een keertje op een andere manier.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Gisteren gaan indoorvliegen bij een clubje in duitsland.
De maat van de hal is ongeveer 110 meter buiten-diameter en iets van 30 meter hoog. http://www.rclineforum.de/forum/thread.php?threadid=70101&sid=
Ik heb enkele foto's gemaakt maar die zijn helaas erg donker. flitsers hebben in die grote hal helaas geen nut. Helaas zijn net de accu's van mijn digicam leeg dus foto's eventueel morgen.

Tijdens deze dag mijn nieuwe IMA indoor Yak ingevlogen. Dit model vliegt volgens mij vele malen beter dan mijn oude shock-flyer maar daar was niet veel voor nodig :lol: . Deze Yak is veel stabieler dan de shock-flyer en vliegt veel rustiger. Tijdens een rol blijft het model veel beter rechtdoor vliegen terwijl een shock-flyer redelijk veel correctie nodig heeft om rechtdoor te vliegen. Tijdens de 2de vlucht lukte het me al om in die grote hal een meskant looping te draaien.

Een minpuntje was gisteren dat ik mijn Puschy Galore gecrashed heb. Tijdens het vliegen verloor ik het zicht op het model en de oorzaak daarvan is dat de hele hal zwart is van het stof van de steenkolen die daar vroeger gewassen en verladen werd.

Theo Coenen zei:
Een minpuntje was gisteren dat ik mijn Puschy Galore gecrashed heb. Tijdens het vliegen verloor ik het zicht op het model en de oorzaak daarvan is dat de hele hal zwart is van het stof van de steenkolen die daar vroeger gewassen en verladen werd.

Dat komt er van als je je "Pushy Galore" niet Geler dan Geel verft....... :-)

Helaas een heel slechte foto van zaterdag. Op deze manier is misschien toch wel duidelijk hoe groot de hal wel niet is. Voor de camera is er eigenlijk net niet genoeg licht, maar om te vliegen is dit meer dan genoeg.
afb10720.jpg

De foto is gemaakt vanaf de ingang.

Dank je Harm.
De betonnen kolom rechts staat in het midden en daar rust een kraan op met een tilvermogen van 60 ton. Achter die kolom zijn de laadbordessen van waar men de kolen via gaten in de vloer in de treinen deed laden. Dat stuk is in de avond uren niet vliegbaar.

Back