indoor vrije vlucht schaalmodel

hallo allemaal,

Ik zit nu een tijdje op dit forum rond te kijken bij de vliegende schaalmodellen en ik moet zeggen er zit mooi spul tussen. Alleen jammer genoeg allemaal zo groot en allemaal RC bestuurd.

Zelf bouw ik schaalmodellen met een spanwijdte van ongeveer 60 tot 70 cm en aangedreven door rubber. Op het moment maak ik de volksplane VP-1. Deze is nu bijna af en gaat mee naar een wedstrijd in engeland.

Alleen nu heb ik wat advies nodig voor mijn volgende model. Ik zit er aan te denken om een 2-dekker te bouwen met een spanwijdte van ongeveer 65 cm. Alleen nu weet ik niet goed welk model vrij simpel is te bouwen en niet te moeilijk is om in te vliegen in de vrije vlucht klasse. Ook mag het gewicht niet te hoog worden zit te denken aan maximaal 45 gram.

Dus wie kan mij advies geven over welk model hiervoor het beste is en eventueel foto's of een tekening opsturen.

Ik zou zeggen: raadpleeg bv. eens ' Plans handbook no. 1' van uitgeverij Argus.

Honderden tekeningen, ook van vrije vlucht rubber.

Modellen (tweedekkers):
- Vickers Vildebeest;
- Tiger Moth;
- Fokker DVII;
- Bristol Bullet.

jan.

Ik heb de site's die mij zijn gegeven bekeken en heb nog overlegd met wat mensen bij mij op de club. Na lang zoeken naar een model heb ik besloten om de lambach te bouwen. Dit vooral omdat er geen schaalmodelen van zijn gemaakt op 60 cm spanwijdte er bestaat alleen een replica en een vliegend schaalmodel op 1,70 m span. Ik zal jullie op de hoogte houden van het bouwproces d.m.v foto's

lambach%20aanzichten.jpg

Dit is het driezijden aanzicht van de lambach

Back