indoor watervlieg locaties

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door hannesie, 7 jan 2007.

  1. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Ik ben misschien een beetje fout bezig omdat ik dit ook bij het watervliegen heb gepost maar ook hier vraag ik aan jullie of jullie misschien weten waar indoor watervlieg locaties zijn.Het liefst in de buurt van rotterdam.
     
  2. ariekraakjr

    ariekraakjr

    Lid geworden:
    17 aug 2005
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Leeuwarden
    Indoor watervlieg? :help: er is iemand gek geworden!:hammer:
    Gaan we nu ook al zwembaden afhuren?
     
  3. Richard Huizer

    Richard Huizer

    Lid geworden:
    29 aug 2004
    Berichten:
    228
    Locatie:
    nieuwe-tonge
    hahaha indoorwatervliegen dat wil k wel es zien!weer wat nieuws ?! groeten richard
     
  4. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Zwermmen was vroeger een serieuze hobby van me, daardoor weet ik dat je het zwembad bij ons in de stad gewoon kan afhuren ...
    Ik dacht toen iets van een 75 euro per uur.

    Misschien eens luisteren in het gemeentelijk zwembad. Ik weet echter niet of ze het wel willen verhuren om te watervliegen. Gewoon eens gaan luisteren.
    Nee heb je Ja kun je krijgen.

    My 2 cents only

    Greetz
     
  5. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Waarom zou watervliegen alleen buiten kunnen worden uitgeoefend en niet in een hal.Zwembaden zijn naar mijn mening uitgesloten gezien de hygiëne.Als je het voor elkaar krijgt om toch in een zwembad te kunnen vliegen is dat altijdt meegenomen.Het watervliegen op zich is al een hele apparte ervaring en bovendien is het starten en landen naar mijn ervaring veel makkelijker.Ik vlieg mijn kist in een vijver van 35 bij 25 mtr.Wat het indoorwatervliegen betreft gaat het alleen om de start en landingsplaats.Deze hoeft dus dit soort afmetingen niet te hebben.Ik heb het dus over de zogenaamde vliegdekschip start en landingstechnieken.
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Krijgt je vliegtuig anders de griep?
     
  8. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Juist theo.Dat is een goed voorbeeld dat het mogenlijk is.Dit is dan een shocky maar het moet ook mogenlijk zijn met schaalkisten.En de griep krijgen doet een vliegtuig niet maar als je ook buiten vliegt met je waterkist dan kunnen daar denk ik toch wel wat smerige goedjes aan de drijvers zitten die niet in een zwembad geoorloofd zijn.Als de zwembad beheerder er geen problemen mee heeft is een zwembad ook een goede optie.
     
  9. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Was natuurlijk grappend bedoeld, toch denk ik wel dat aan de zwemmers heel wat meer viezigheid 'kleeft' dan aan een electromodelletje, vanuit dat oogpunt zou het dan ook niet bezwaarlijk moeten zijn.
    Vaarclubs maken in ieder geval wel gebruik van zwembaden.
     
  10. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Dan vraag ik mij af waarom dit dan nog niet gerealiseerd is.Heeft dit te maken met de oppervlakte die men met vliegtuigen nodig heeft en nog niet heeft kunnen vinden?En wat ik ook wil opmerken is dat ook heli's met drijvers kunnen worden uitgerust.Is in de realiteit ook gebeurt en gebeurt dacht ik nog steeds in de praktijk.
     
  11. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    De bal ligt bij jou, organiseer eens wat. Neem dan ook een indoor-hellingzweef-locatie in overweging.
     
  12. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Dan moet er een hoop wind geproduceert worden en een flinke helling gebouwd worden.Ik denk ook dat je dan een hal van tenminste 10mtr hoog nodig hebt.Wat het organiseren van indoorwatervliegen betreft ben ik daar wel voor te porre.Vandaar dat ik dit is heb aangeroert of er genoeg animo voor is.Je weet maat nooit!
     
  13. ariekraakjr

    ariekraakjr

    Lid geworden:
    17 aug 2005
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Leeuwarden
    ik denk dat hygiëne niet echt een punt is.
    Duikcursussen en kanocursussen worden ook in het zwembad gehouden.
    Ik vond het altijd erg prettig als mijn kano eens gewassen werd. :D
    Daarom denk ik dat geen enkel zwembad er een probleem van maakt.
    Je moet alleen wel duidelijk maken dat je geen brandstof gebruikt.
     
  14. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Bij mij in de buurt is een zwembad maar deze heeft niet de minimale afmetingen die je nodig hebt om lekker te kunnen vliegen.Ik ga wat dat betreft is even verder zoeken en wat het voor een paar uur afhuren gaat kosten.Ik denk dat de prijs vies tegenvalt.Maar ja nooit geschoten is altijdt mis.Verder zou ik nog wat meer reacties willen zien of er interesse is om te gaan indoorwatervliegen.
     
  15. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Dat ligt er aan of dat het ver boven in het land is ik woon rondom eidhoven
    naar rotterdam kannog maar tog echt niet heel veel veder
    gr peter
     
  16. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Wat ik hier nu lees is wel een grote gedrevenheid om te gaan indoorwatervliegen.Mocht het gaan gebeuren dan ben je van harte welkom.
     
  17. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Klopt. Ik heb met een zeilvliegclub wel eens met twee delta's in het zwembad geoefend in onder water loshaken (oefening voor het geval je in het water terecht komt). De club had het zwembad (de Liebergh in Hilversum) gehuurd voor een paar uur, ik weet niet wat 't kostte.
    Overigens zijn er ook locaties met inpandige vijvers denk ik.
    Bart
     
  18. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Ben ik helemaal met je eens.Ik denk dat de reacties van de medehobbyisten tot nu toe er toe kunnen bijdragen om dit te realiseren.Ik denk ook dat de watervrees nog een beetje overheerst wat betreft de apparatuur maar dat hoeft echt niet omdat dat goed te beschermen is.Ik hoop op meerdere reacties.Als je het eenmaal geproeft hebt als je vanaf het water hebt opgestegen en geland dan wil je absoluut meer.Ik vindt het in ieder geval een fantastische ervaring.
     
  19. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    De voorbereidingen zijn in volle gang.Dus het gaat gebeuren.INDOORWATERVLIEGEN!
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    In delft water uit de gracht erachter pompen? 8)

    Heeft er iemand wat langwerpige ballonnen?
    Kan aap gelijk meedoen.
     

Deel Deze Pagina