indoor watervlieg locaties

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door hannesie, 7 jan 2007.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    tja, wat moet ik dan met mn p2?? :D

    wel een leuk idee maar ik heb helaas geen watervliegertje :D
     
  2. vjete

    vjete

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    747
    Locatie:
    Kortrijk[BE]
    even :offtopic:
    onder die li'l poke welke floats zitten daar onder? of zijn ze zelfbouw?
    k heb er ook 1 bestelt en wil er ook mee watervliegen
     
  3. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Deze drijvers zijn van multiplex.Het bestel nr is 733069 maar zijn dan wel in de kleur wit.Bouw de kist wel superlicht (alleen ca lijm gebruiken)want dat komt ten goede van de vliegeigenschappen.De drijvers zijn n.m.l 30gr zwaar per stuk en alles bij elkaar weegt het ongeveer 100 gr.Het totaal gewicht kan je op ongeveer 412gr halen.Ik moet ook vermelden dat ik er ook nog een retrac in heb zitten.
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Drijvers zijn ook zelf te maken van piep, depron of verwarmingsbuis isolatie of stukken poolnoddle (bij grotere helies)

    1 cm3 waterverplaatsing is 1 g drijfvermogen, reken er mee dat 1 driver t vlieggewicht al zou moeten kunnen dragen.
    Lxbxh per driver iets meer dan t verwachte totaal gewicht.

    (of experimenteren met fullsubmerged drivers, schijnt de laatste mode te zijn :p )

    Drivers met platte onderkant blijven 'hangen'/plakken in/aan t water.
    Daarom voor mijn picco ronde drivers,
    wat wel zo makkelijk en snel te maken was van warmingsbuis isolatie :wink:
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Han, Mn P3 hercodeerd/comprimeerd de filmpjes, want mijn camera is zo slordig met bytes.
    Scheelt al gauw een factor 9 a 10 in de filesize. Maar is dus een nachtje wachten.

    De rest van de waterpret:

    Klik op de links hieronder, er wordt een media player geopend, of rechtermuis - save as/opslaan als

    Klik hier voor het landen (wateren?)

    Kilk hier voor de volgende watering poging

    Klik hier voor watering hannessie

    Klik hier voor hele vlucht van Peter

    Klik hier voor hele vlucht van Hannessie (of zijn t er 2 :wink:)

    Klik hier voor een piccolo op t water


    Imre: drivers helemaal niet nodig...


    Zoals iedereen inmiddels heeft kunnen zien, staat de bak rechtsmidden in de hal,
    met genoeg aanvlieg indraai ruimte ervoor, en genoeg wegwezen airspace erachter.

    Na dit suc6 verwachten we de komende keren natuurlijk meer vliegtuigen en copters met drijvers!

    Tot waters 8)
     
  6. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Leuke filmpjes hoor Niek!!!

    Ik wou net zeggen dat een paar linkjes niet in orde waren maar die heb je al veranderd ;)
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik ben werkzaam in een zwembad in onze buurt en heb wel eens gevlogen daar.
    Er zijn heel sterke luchtstromingen door het klimaatsysteem, en het plafond hangt vol met schuimplaten voor de akoestiek in het gebouw. Vliegen is daar gewoon onmogelijk.
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Klimaat systeem kan uit?

    We zijn altijd geinteresseerd natuurlijk
     
  9. Leuke filmpjes Niek.

    Als dit hebt meegemaakt wil je toch niet meer in een zwembad vliegen :lol:
     
  10. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Wat kan zo'nklein cameraatje toch een hoop plezier registreren.TOPPIE.Nu nog meerdere watervliegtuigjes en heli's met hun aviateurs.Gaan de volgende keer weer filmpjes geschoten worden?Ja toch!Ik hoop op veel aanmeldingen!
     
  11. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    'n Werkelijk GRANDIOOS initiatief!!!
    Heb erg genoten van al het beeldmateriaal...

    Peter
     
  12. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Kom ook lekker vliegen.Dan kan je het in het echt meemaken Pjotrrr.
     
  13. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    het was er leuk hannesie woensdag, zo leuk dat de plannen voor een depron waterfliegtuigje al klaar liggen , nu nog eve bouwen voor de volgende keer.

    ps als er meer belangsteling is voor water vliegen gaan we de tijden voor vliegen dan uitbrijden :D
     
  14. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Hannesie,

    Dan moet ik eerst eens een shockflyer Yak 54 met drijvers knutselen :D
    Hobby ligt nu echter even stil i.v.m. verbouwinkjes, maar dat gaat de komende maanden wel weer goed komen!

    Peter
     
  15. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Dat gaan we zeker doen Imre.Tot nu toe vindt ik het jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen.Ik blijf de andere wat met watervliegen te maken heeft bestoken zodat er meer interesse komt voor het indoorwatervliegen.Als er genoeg gegadigde zijn dan wil ik op de zaterdag ook wel om de zoveel weken open gaan.Op 28 april ga ik in Oss watervliegen en ga ze daar ook persoonlijk met dit gebeuren bestoken maar ook op dat draadje.Heb trouwens m'n sopwith pup vandaag ingevlogen en dat was me toch een waterballet.kistje wordt helemaal schoongesproeit zodat het schoon kan opstijgen vanaf het water.
     
  16. deenja

    deenja Guest

    Als het nu nog een beetje winter wil gaan worden en gaat vriezen, kunnen we de volgende keer (ja dan probeer ik er ook weer te zijn) misschien wel opstijgen en landen vanaf het ijs :lol: :lol: :lol: :lol: ,dan wil ik het ook wel een keer proberen maar nu nog niet hahahaha.
    Maar het is leuk (als alles goed blijft gaan dan).
     
  17. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Dan zitten er drijvers onder je helie?Ik heb een paar weken geleden van het ijs af opgestegen met de drijvers eronder en ik moet je zeggen dat het een heel raar gezicht is hoe die kist reageerd.Flinke krassen onder de drijvers maar dat kan de pret niet drukken.Het is net alsof je een slipcursus volgt.Het vliegtuig gaat alle kanten op behalve de goede voor het opstijgen.
     
  18. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    aanstaande woensdag is het weer zover dat er gevlogen gaat worden.Ik hoop dat meerdere vliegers komen kijken en zichzelf overtuigen dat het een geweldige beleving is om te indoorwatervliegen.Bekijk de filmpjes van Niek dat het een aparte beleving is om met een vliegtuig of heli met drijvers op te stijgen van en te landen op het watermaar dan wel in een hal.Een voordeel hier van is dat het weer altijdt constant is.
     
  19. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    mischien kun je gaan vliegen in een buitenzwembad??
     
  20. Nee hoor, te koud en te diep.
     

Deel Deze Pagina