Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Nog steeds te zwaar. De lipo's die ik gebruik wegen 21 gram en zijn al aardig aan de forse kant qua gewicht. Wat je kunt doen is met je beschikbare materialen de Fox bouwen, de 8x4 prop terugknippen naar een 5,5x4 en dan kijken hoeveel gewicht je nodig hebt om het toestel te balanceren. Aan de hand daarvan kun je dan kijken wat voor lipo je nodig hebt.
 
Zo'n 10g motor, die met 2s lipo's ongeveer 3A trekt, kun je ook prima voeden door de lipo balanceerkabel. Kun je die andere kabel eraf knippen; scheelt toch weer 1.7g. Elke gram telt he.:D
 
beste forumers!!

Het indoorseizoen komt er nu wel heel erg snel aan! Heb in het verleden al 2 foxes gebouwd en met succes gevlogen.
Nu zou ik er graag eentje bouwen voor in de hal, is dit mogelijk met de fox of is hij van zichzelf al te zwaar en lomp?
Heb een 9A esc, 8gr motor, 260mah 2s ter beschikking.

Wie weet of ik er in de winter ook lol aan kan hebben?

grtzzz
 
Voor "indoor" is een vleugelbelasting van 15 gram/dm² wel het maximum om nog lekker te kunnen vliegen ... een kaal Fox'je zo uit het zakje zit daar al ongeveer op ... dus met een "beetje" elektronica erbij ga je daar snel over heen, en dan kom je op vliegsnelheden die in en (meestal te kleine) hal niet echt comfortabel zijn ...
 
Zelf heb ik een brushless motortje op mijn fox, hij gaat wel (té) snel maar daardoor is er genoeg lift en blijft hij vliegen. In de winter kan ik ook best wel op een voetbalveld gewoon vliegen met de fox. Voor een hal moet er denk ik een speciale slowfly mod op, maar daar heb ik verder geen verstand van.

Grt, Jasper.
 
Mijn idee was om ofwel de vleugel met de helft te verlengen(heb nog een paar vleugels) ofwel een bi-plan ervan maken.
Dan is de vleugelbelasting tog een stuk lager?

grtzz
 
Het lijkt mij inderdaad logisch dat de vleugelbelasting dan lager is. Je zou dan dus twee foxjes moeten aanschaffen.. Het makkelijkste lijkt me inderdaad wel een biplane, gewoon het vleugelstuk erboven maken.
 
Heb nog 1 rompje en 3 vleugels+tailsets xd

Of ik maak er een met een langere vleugel, en langer stabilo. Of ik maak een biplane.
De vleugels en stabilo verlengen is niet moeilijk, dit is te doen.
Maar waar ik mee zit als ik het biplane plan wil dat dan de 2e vleugel bovenop komt. Dan zitten de 2vleugels eig maar een paar cm van elkaar. Is dit niet erg voor de luchtstroop oid?? Ken hier niets van..

grtzzz
 
ik heb net een fpx gekocht en heb de rc gewogen en weegt samen met die rare knikker in de neus 86 gram!

mijn doel is om de vleugels scharnierend te maken en niet de staartdelen!
 
Inclusief lipo? Mijn fox weegt RTF 81 gram met een 2S350 lipo. Vliegt niet geweldig overigens, door de kleine spanwijdte is er simpelweg niet genoeg lift om nog enigzins te zweven. Altijd minimaal 50% gas anders is het net een baksteen. Vliegt verder wel grappig.

Die van mij krijgt binnenkort 40% grotere vleugels, eens zien of het een beetje helpt :D
 
Nederland is daar uitermate geschikt voor! Strak plan!

Ik had een outrunnermotortje op de neus gelijmd, de Fox was wel een vliegende baksteen maar dan nog heb je er dan wel een leuke parkflyer aan..
 
Een 3S motor en een 1S lipo is geen goede combinatie. :D

Ik heb op de Fenix 45 een micromotor van HK op een 2S120 lipo

En ben zo onder de vleugelbelasting van 15 gram.

Als het zondag weer is ga ik hem invliegen (buiten :D)

Mvg Johan
 
1404

jasperdlg,

de 1404 is een heel fijn motortje voor 2S. Gebruik een 5030 propje (als je ermee weg komt op je FOX). Gebruikt dan nog geen 1.5A. Als je gewicht wilt besparen neem dan 2S 180mA of zelfs 100mA.

HK heeft nu zelfs goedkope 2g servootjes (die in het echt 2.5 gram wegen).

Volhout
 
Ik zou geen 100mA cellen gebruiken, of de C waarde moet flink gestegen zijn in de tussentijd. Die ik hier heb zijn 12C dus maximaal 1.2A..

Overigens is een 2S240 lipo (even zelf solderen, als je een 2S balanceerkabel nodig hebt hoor ik het wel) niet zo gek veel zwaarder maar zorgt wel voor fatsoenlijke vliegtijden. De 2S350 die ik gebruik zijn met jouw motor en een 5x3 propje goed voor 8 minuten (meest halfgas) vliegen zonder de lipo extreem te belasten (nooit meer dan 250mA er terug in)
 
Back
Top