Indoorboek

Sommige mensen kennen het gele indoorboek, ooit uitgebracht door de nlc, wel. Dit boek is naar mijn mening en ook naar mening van anderen een beetje achterhaald. Nu wil ik samen met andere een "nieuw" boek gaan schrijven. Een boek waar een beginner iets aan heeft maar ook iemand die de hobby weer wil oppakken of die een stapje verder wil komen.

Nu is mijn vraag aan modelbouwend nederland en eventueel belgië wat zouden jullie in een indoorboek willen zien over vrije vlucht?

Laat het even weten zodat we het kunnen toespitsen op de wensen van jullie de toekomstige gebruikers.

Ik vind die modellen schitterend die je inde lucht hou door er met een plaatje karton achteraan te lopen. Door de opstijgende luchtstroom is het een soort indoor hellingzwevertje. Co2 /perslucht aangedreven modelletjes zijn welliswaar ook uit de oude doos, maar ik vind ze helemaal geweldig.
Jakko

Even mijn duitje in het zakje

Misschien is het mogelijk om de hedendaagse technieken te behandelen zoals je zelf al aangaf het elektro vliegen maar ook nieuwe materialen zoals foam.
Een ander onderwerp dat je ook niet vaak tegenkomt maar misschien voor beginners maar ook gevorderden wel leuk is "woonkamer modellen" LRF.

Das effe geleden want het is al een paar jaar geleden dat we elkander nog in Duitsland Intermodellbau elkander hebben ontmoet en waar je ook over het boek had.

Hier is een 'lijstje' waar ik nog graag meer info over wil lezen:

- Soorten lijmen, hun eigenschappen, hoe te gebruiken,...
- Modellen een kleur geven, soorten verf, hoe aan te brengen, handige tips,...
- Zelf een snijdraad maken om piepschuim te snijden
- De geschiedenis van de vrije vlucht
- Het maken van een rondvlucht electro model (modelletjes die ik op jullie stand in Duitsland heb gezien)
- Vrije vlucht electronica: werken met lithium, hoe kleine nicad en nimh op het veld snel laden

Veel succes!

Ik zou niet alles in een boek willen persen, beperk je tot de FAI-duurvlucht klassen, Sainte, Bostonian. En daarnaast wat aanverwante funmodellen zoals huiskamermodellen. Ik denk dat je schaalmodellen geen recht doet door een beetje hier in op te nemen, dat vult al gauw een eigen boek. Al moet ik wel zeggen dat de schaalhoofdstukken uit het oude boek wel heel interressant zijn. Maar niet geschikt om de eerste stappen te zetten op dit gebied.

Ik vind het leuk om dingen te schrijven waar ik enthousiast over ben, dus misschien heb je iets aan me. We hebben het er zaterdag op de IIFI wel over.

Back