indoorvliegen Markelo

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Han Veldhuis, 17 okt 2003.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    waarom? omdat ik mijn mening geef?
    als je daar niet tegen kan moet je geen forums bezoeken he.
     
  2. Tanja

    Tanja Guest

    Ik kan het even niet laten om mijn mening over zaterdag te ventileren.

    Het was inderdaad erg druk. Ik heb het nog nooit zo druk gezien. Ik ben zelf niet zo blij met de line up, maar ik denk wel dat het goed was om te proberen.
    @ Han en de andere organisatoren: Jullie hebben de situatie heel goed aangepakt voor deze situatie. En ik denk dat het misschien wel goed is dat er nu deze discussie uit voort komt. Hierdoor kunnen eventuele problemen in de toekomst voorkomen worden.

    Nu is de instelling dat je "alleen vliegt, tenzij...." Ik denk dat het beter is dat er een instelling is van "je vliegt NIET alleen, tenzij...." En dan kan die tenzij zijn dat je even een nieuw "lastig" model wilt invliegen, of dat je echt even iets bijzonders wilt laten zien of uitproberen. Maar houd het dan beperkt tot een minuut of vijf en vlieg niet die hele accu leeg (geldt met name voor de lipo's). En invliegen van een model hoeft natuurlijk maar een keer.
    Nu waren er ook zaterdag mensen die met een ultimate 15 minuten lang rondjes vlogen en dan in hun eentje. Dat soort dingen hoeft niet.
    Vlieg je alleen maar rondjes dan kan je dat net zo goed met anderen erbij doen.

    Conclusie:
    - Alleen vliegen in de hal alleen in uitzonderlijke situaties.
    - Indien er alleen gevlogen wordt, let erop dat er niet al te lang gevlogen wordt, let op de tijd. (Dit geldt overigens ook voor mensen die niet alleen vliegen)

    Ik hoop dat ik hiermee een nuttige bijdrage heb kunnen leveren aan de discussie en niemand beledigd heb.

    Overigens heb ik zaterdag ondanks de drukte in de lucht en op de grond lekker gevlogen en ook voldoende gevlogen. Ik heb zelf geen enkele midair gehad (Alleen een ander model die mijn slowmo als springschans wilde gebruiken :) ).
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  4. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    @Bertus

    Het was ook de afgelopen keer in Markelo erg gezellig, dus kom gerust een keer kijken, als je wat te vliegen hebt, kom eens vliegen.
    Het zal je vast bevallen.
    We hebben nu deze discussie omdat we (de organisatoren) iets anders hebben uitgeprobeerd dan anders.
    En de opkomst was erg veel (ECHT VEEL :D ).

    @ rest en bertus.

    Als het aan mij licht vliegen we de volgende keer weer VRIJ en zonder lineup. Ik wil de mensen zeker de kans geven alleen te vliegen, dit is veel mensen denk ik goed bevallen omdat er dan lekker geoeffend kan worden, of natuurlijk kan er een mooie demo gevlogen worden wat we in ons gezelfschap gelullig vaak zien gebeuren.

    Dat laatste wil ik dus wel zo laten.

    Dus kom ik met een compromis voor als het weer zo druk wordt:

    -Hele dag (tijden zijn nog niet veranderd) vrij vliegen !!!
    -Een paal neerzetten als de vorige keer met een vel papier erop "besproken ruimte" ofzo en een vrij vliegen. Dat wil zeggen dat er iemand vraagt aan een van de organisatoren (Ik Harmen18 :wink: en ook Han (soms nog meer) ) alleen te mogen vliegen er een vel komt te hangen met een georganiseerd blok vliegen (dat andere vel spreekt voorzich). We kunnen dan een lijstje maken van 1 of 2 piloten die dan even alleen kunnen vliegen. Als we het netje's doen kun je dan weer vrij vliegen na 10 minutje's. De meesten zullen in deze tijd hun accu pakket niet kunnen laden.
    Dit blijven we dan eventueel herhalen elk half uur of anders (aangepast aan de vraag).

    Het zal dan wel eerlijk zijn niet steeds alleen te willen vliegen met je slowmo of lightflyer oid, hiermee vlieg je geen uitzonderlijke figuren, ik ben dan van mening dat je dan met meerdere mensen tegelijk kunt vliegen.

    Wie ziet deze manier wel zitten?

    Andere oplossing voor mij is (als deze ook niet werkt) :
    VRIJ VLIEGEN, ook de vorige keren was er toen zelfs nog tijd zat om soms alleen te vliegen in overleg met je meede piloten (zonder organisatie)

    Harmen.
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    in goed overleg moet dat toch ook prima kunnen.
    is altijd zo gegaan.
     
  6. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hallo allemaal,

    volgende keer dan maar weer vrij vliegen, met blokken van AA,F3AI,beginners en nieuwe toestellen er tussen door ??

    @Harmen gaan we de tijd nog weer veranderen, later,vroeger,... langer

    iedereen alvast een goede jaarwisseling.
     
  7. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Is het een idee om eea. ter plaatse af te spreken? eventueel in de vorm van een soort briefing vooraf van een minuut of 5?
    De manier van organisatie rond het vliegen kan dan eventueel ter plaatse worden aangepast aan de behoeften van de aanwezige vliegers en de aantallen aanwezigen. En bovendien voorkomt het misverstanden. (Na afloop niet tevreden? dan was het -mede- je eigen keuze dus dan ook niet klagen....)
     
  8. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Het is goed om te horen dat er zoveel belangstelling voor is.
    Dan komen er wel meer clubs die ook wel wat indoor gaan organiseren.
    Dan wordt het ook wel meer verspried
    Het was inderdaad wel druk in markelo.
    Het is ook wel leuk om eens ergens te vliegen als bij je eigen club.
     
  9. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Een briefing vooraf lijkt mij een goed plan. Ik had de indruk dat sommige deelnemers dachten dat er alleen volgens de "line up", die alleen voor solo vliegen bestemd was, gevlogen mocht worden. Na de briefing kan de organisatie dan de blokken voor vrij vliegen en solo vliegen indelen aan de hand van de geuitte wensen van de reeds gearriveerde piloten.

    Overigens hebben we bij de indoor meeting in Helchteren een betere variant op het "line up" systeem gezien. Hier werden i.p.v. de modellen in de rij te zetten met kleine kaartjes gewerkt, voorzien van de naam van de piloot en model. Deze kaartjes schoven langzaam op tot je aan de beurt was. De line up van de modellen in Markelo was mede door de grote drukte een niet helemaal veilige plek meer.

    Meer foto's van Markelo in het fotoalbum.

    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5335&start=15
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  11. Guest

    Guest Guest

    Aangenaam.... 8)

    Dat hoop ik niet want dan vliegen we daar nooit gezellig samen.... :roll:
     
  12. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    @Billy was jij er ook ?? niet gevlogen zeker want je stond niet op de piloten lijst....
     
  13. Guest

    Guest Guest

    Da's dan jammer want ik heb wel betaald..... :oops:
     
  14. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Is ook niet waarschijnlijk, "Somewhere" ligt toch aan de kust net boven Miami, Florida? :wink:
     
  15. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Ok,

    Ik denk dat we dan maar uit gaan van vrij vliegen met besproken blokken.
    Het idee van de briefing vind ik ook goed. Dan weet iedereen wat er afgesproken is.

    De de-briefing was volgens mij al eerder ontstaan in de kroeg na elke afgelopen meeting :D :lol: .


    Ik wil nog even gaan informeren naar de tijden, of hier misschien nog iets veranderd kan worden. Zie het in de geest van een uurtje of misschien twee extra.


    @Bertus:
    We vroegen de vorige meeting maximaal 6.50 euro per piloot.
    De kosten waren dan laag omdat er ook veel piloten waren.
    Hiervoor kun je in Markelo 7 uur vliegen wat ik erg lang vind voor die prijs. We hebben deze keer wat geld over, de vorige keren konden echter de kosten er maar net uit. De hal die ik huur is al erg goedkoop als je deze vergelijkt met hallen in steden enz.

    Als je een grotere hal wilt huren moet je ten eerste ergens anders heen, en kun je niet meer vliegen voor de zelfde prijs (de prijs wordt dan snel 2x zo veel), en misschien ook niet meer zo lang. De opkomst zou nog groter moeten zijn als in Markelo en kun je dus ook weer minder vliegen.

    Ik denk dan dat we het niet zo slecht hebben getroffen met deze hal (in Markelo dus).
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Effe teraanvulling op die prijzen, Hier bij mij in de buurt een 3 voudige sportzaal (3 ruime basketbalvelden) kost 35 euro per uur. De stadssporthal in Sittard gehuurd door een erkende sportclub komt dan ook op die prijs maar als de club niet erkend is dan betaal je 1500 euro per dag en kan je hem alleen per dag huren. Aangezien het lage animo in Limburg ben ik niet meer verder gegaan met zoeken.
     
  17. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Verandering indoor tijden Markelo op 17 Januari !!!


    Er was naar mijn weten weer vraag naar het verlengen van de vliegtijden.

    Ik heb de meeting verlengd van 20.00 uur naar 21.30 uur.

    We vliegen dus aanstaande zaterdag (17 Januari) van 16.00 uur tot 21.30 uur.


    Tot zaterdag :lol: .
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Arme kantine.. :wink:
     
  19. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    :twisted: Dat is het nadeel van horeca heh, ik hoef er geen geld mee te verdienen :wink: .
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    :twisted: Voorstel, na 20:00 u de inmiddels "beruchte" line-up, dan kunnen diegenen die in hun eentje willen acrooen geheel alleen gaan acrooen, en wij rustig gaan eten :wink:
     

Deel Deze Pagina