Indoorvliegen Woerden op 25 oktober

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door olaf, 12 sep 2009.

  1. Vin

    Vin

    Lid geworden:
    22 jan 2007
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Zeist
    Ah helaas, met 780 gram zit die daar ruim boven. Toch een goed excuus om eens naar zo'n 250 te kijken. Bedankt voor de snelle reactie.
     
  2. MrHmmm

    MrHmmm

    Lid geworden:
    6 feb 2007
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Woerden
    We gaan kijken of we de volgende keer een beetje indoor kunnen combatten...
    Deelnemers...
    MrHmmm
    CDrom flyer
    Luuk??

    Wie nog meer!!
    Doel is te vliegen met vliegende vleugels met duwprop om bij crashes nog 'enige' kans op overleven te hebben ;) Proberen de boel een beetje licht te houden (350 mAh 2S en 10g motor oid?)
     
  3. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Ik geef me ff niet op ... maar ik vind het prima als je dit plant tussen 15.45-16 uur. Dan ruim ik eerst al mijn miniums op en kan ik alvast vertrekken :?

    p.s. Hebben we alweer aanmeldingen voor de 22e november trouwens? Misschien anders ff nieuw topic openen met juiste datum?
     
  4. JiB

    JiB Guest

    Ik is voor!!! Het enige combat geschikte wat ik vliegklaar heb liggen is een JSW van corroplast. 220 gram als ik mijn kleinste lipos er in doe. Is dat nog binnen de grenzen of moet ik dan toch echt iets kleiners bakken?
     
  5. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Geeft dit wat inspiratie?
    Styropor Speed Wing (indoor/park) - RC Groups
    Verder heb je de zagi en de Zwift maar voor indoor zal dat iets aan gepast moeten worden.
    De eerste keer zullen we wel zien welk type indoor wings het beste vliegt.
     
  6. JiB

    JiB Guest

    Ik vrees dat dat spectaculaire botsingen geeft, gewoon bubbeltjes schuim is niet heel erg bots-bestendig. Een gewoon vleugeltje bouwen is het probleem niet lijkt me. Het is meer dat er even afgestemd moet worden hoeveel vermogen, oppervlakte en gewicht er gebruikt wordt. Ik neig dan wat meer naar de 24 grams motortjes, dat kleinere grut gaat zo snel kapot lijkt me.
     
  7. MrHmmm

    MrHmmm

    Lid geworden:
    6 feb 2007
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Woerden
    Dat modelletje van RC groups is wel érg snel. Dat gaat nooit goed!
    Ik denk dat we de snelheid een beetje beperkt moeten houden.
    De boel moet dus licht blijven +/- 200 g vliegklaar zou goed haalbaar moeten zijn.
    Spanwijdte van 70~80 cm oid...
    Ik ga zelf eens wat ontwerpen denk ik. Ik blijf nog even gokken op een 10g motor en twee 5g servo's met een 350 mAh 2S accu. Misschien kom ik ook nog wel uit op een 20g motor.
     
  8. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Als je die setup gebruikt dan geldt hoe lichter of hoe groter en hoe dikker het profiel hoe langzamer het vliegt.
    Verder lijken mij alle tussenformen tussen een vleugel en een delta bruikbaar.;)
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb een mini zagi en ga zeker aan de combat meedoen volgende keer (als ik er ben)
    Ding heeft al heel wat midairs gehad, en overleeft alles omdat ik niet geef om het uiterlijk en hij lekker licht is.

    Toen hij nieuw was woog hij 100g met 9g motor, 2s 400mah, 2 hxt500, 6A regelaar en redelijk grote ontvanger.
    Zal nu iets meer zijn door al het lijm...
    De motor ging stuk (boutje afgebroken) en ik vervang hem met een zwaardere met hoger kv, hij is licht zat en kon eerst niet eindeloos vertikaal maar was voor indoor zat. Eens kijken hoe dat straks vliegt...:D
     
  10. MrHmmm

    MrHmmm

    Lid geworden:
    6 feb 2007
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Woerden
    KESL, Swift II kloon

    Misschien een goede suggestie... een Swift II kloon die snel te bouwen is.
    Ze noemen het de KESL, zal bij ons al snel de Crashl worden :)
    Deze is op veel verschillende maten gebouwd met erg goede resultaten.
    KFm4-Epp-Swift-Like (KESL) 32" Wing - RC Groups
    Misschien ga ik deze maar eens proberen :)
     
  11. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Ron,

    Bowe en ik hebben een mini Swift (spanw 54 cm) met 2 5 grams HXT servo's, kleine/lichte ontvanger, een 15 grams 2850 Kv motor (deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : C2222 Micro brushless Outrunner 2850kv (15g) $9.99) en een 10 A Esc. De motor trekt op volgas 9 A met een GWS 4x4 propje. Voor het CG en de stroomopname hebben we een G3 450 mA 2S lipo.
    Binnen lijkt volgas niet haalbaar te zijn/worden, teveel vermogen cq snelheid.
    Met lipo weegt de combo 123 gr.

    Ook bouwen??

    groet,

    Bowe & Erik
     
  12. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Ron,

    Kun jij aan EPP plaatmateriaal komen? Voor een mini zou 4 tot 6mm ideaal zijn. Snijden, plakken, besturing er in en vliegen.

    Erik
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Op mijn club hebben we epp platen van 5cm en een cnc schuimsnijder, binnenkort eens kijken of we niet wat mini vleugeltjes kunnen snijden.
    Mijn minizagi doet het al een jaar lekker, letterlijk ontelbare crashes en midairs overleeft.

    Ik heb die motor ook, accu word een 2s400 die niet goed genoeg meer is voor de shock dus de spanning zal iets lager zijn, ik had de hoop een gunther te kunnen draaien.
    Gewicht was met 9g motor toen hij nieuw was rond de 100g, nu zal hij richting de 120 gaan.

    En teveel power voor volgas binnen... ik ben pylonracers gewent dus dat zal wel lukken ;)

    Ik vind 80cm wel erg veel voor een indoor vliegend vleugeltje...
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2009
  14. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja die ken ik nogwel van heel lang geleden, tegenwoordig met die superlichte motoren (voor weinig) is het niet meer nodig.
     
  16. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Nando,

    Snijden jullie ook platen. Iets van 4 tot 6 mm zou goed te gebruiken zijn om er KF4 vleugeltjes te maken in mini Swift of mini Zagi configuratie. Lijkt me nog sneller bouwen. Van 9 mm zou op die manier goed een standaard Swift of Zagi geprutst kunnen worden.
    Het KF4 profiel mits tot ongeveer 50 % vande koorde doorgetrokken levert een goed vliegend model op.

    groet,

    Erik
     
  17. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dus gewoon de motor achter op.
    KF3 profiel zou toch ook kunnen behalve voor puur acrobatische modellen.
    Voor combat lijk mij wendbaarheid het belangrijkste
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2009
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jup, gewoon achterop.

    We hebben nog nooit platen gesneden, en zo dun over zoon oppervlak zal denk ik niet recht blijven. Gewoon gelijk in een mooi mh45 profiel voor kant en klare zagi's lijkt mij handiger.
     
  19. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi,

    Vleugeltje is van mij, staat hier ook op het forum.
    speed-wing
    en op ons eigen club forum.

    betuwsemodelvliegclub.nl Forum. • Bekijk onderwerp - Flying Speed Wing!!

    Was bedoeld voor binnen maar dan snel. Helaas stuurt hij niet zo heel best bij lage snelheid en te fel bij hoge snelheid dus is er te weinig controle voor binnen.
    ( als je niet volledig op zijn kant rolt voor je up geeft schiet hij behoorlijk hard de hoogte of diepte in)
    Des al niet te min heb ik er buiten wel lol mee.

    Laatst gevlogen tussen 4 huizen blokken op een speelveldje van 50x40 ofzo en dat galmt leuk.

    Gewicht is maar 130 gram. Dat is voor binnen dus niet het probleem.

    Misschien maken met normaal plat vleugel profiel of een echte profiel voor vliegende vleugeltjes dat het wel gaat.
    Aan het motortje ligt het niet daar zit voor zijn 17 gram zat vermogen in.

    Dit is trouwens piepschuim met een redelijk hoge dichtheid. Geen GAMMA schuim. Dit is dus wel behoorlijk crash bestendig maar beetje tape voorop kan geen kwaad tegen het breken. Zitten geen liggers in.

    Gr. Dennis
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. JiB

    JiB Guest

    Er staat je wat te wachten dan... :)
     

Deel Deze Pagina