infinity 2 drukknop probleempje

vraagje ik heb al 2 jaar een infinity 2.
en na een 3 maand of zo werden de knoppen wat ongevoelig
je moet ze soms bijna door de kast heen drukken
een vriend van mij heeft het zelfde probleem na 5 maand.
zijn er meer mensen met dat probleem en hoe los je het op
hij klikt wel maar doet het dan niet ??????

mvg wiebe
:?: :?: :?:

Ik had het zelfde probleem.
Het plaatje los schroeven.
en dan op aller vier pootjes aan de onderkant een stukje plakband plakken.

Groeten wim

Had hier ook last van en geprobeerd het zelf op te lossen op deze manier.
Na een jaar ergernis toch maar besloten om dit bij de technische dienst te laten repareren (tegelijk met update software naar lipo). Er zijn 5 van de 6 schakelaars vervangen.
Wat een genot nu alles weer normaal werkt.

Hey Wiebe, ik ken het probleem :P nu is het wel zo dat ik mijn lader nog op ga sturen voor een update en niet een ander er bij koop ;).
ik hoop dat mijn drukknoppen het beter gaan doen.. tevens bij de infinity 1 had ik ook hetzelfde probleem.

groeten Vincent

Mijn Infinity2 is nu ook zo'n 2 jaar oud en ik begin hetzelfde euvel te merken... Zou contactspray helpen?

Misschien kan Corrien hier een remedy posten (naast vervanging :wink: ).

Rob,
Pas heel erg op met contactspray. Veel van die spray's werken wel, eventjes, maar veroorzaken later meer problemen dan ze opgelost hebben. Vooral spray's die "een beshermende film" achter laten leveren veel ellende op. Die film trekt vuil en stof aan wat langzaam maar zeker ook de schakelaar of potmeter in kruipt. Er zijn zelfs enkele soorten contactspray die bij langdurige blootstelling corrosie veroorzaken aan metalen delen.
Toen ik nog bij Fokker werkte mochten we om deze redenen geen contactspray's gebruiken. We deden het af en toe wel eens omdat het wel goed schoon maakt. Nadat alles goed losgeweekt was spoelden we alles in een groot bad met freon (Ja dat spul dat nu verboden is) goed schoon. Pas als we er helemaal zeker van waren dat alle resten contactspray weg waren mocht het apparaat weer in gebruik genomen worden.

Zoals Ernst al aangeeft: gebruik nooit kontaktspray, want dit helpt slechts heel even, waarna de kwaal in veel ergere vorm terugkomt door het achtergebleven residu. Als reinigingsmiddel werkt kontaktspray inderdaad geweldig!

Bij laders, die nog geen 24 mnd. oud zijn, moet je natuurlijk garantie claimen. Deze wordt dan ook altijd verleend. Let wel: deze tip heb je niet van mij!

In de loop der tijd zijn er al verbeterde schakelaars gemonteerd, vooral de eerste serie laders (zonder display-verlichting) kennen dit probleem.

De oplossing van Wim ken ik nog niet, deze zal ik zelf ook eens uitproberen.

Een andere mogelijkheid is het bovenhuis losnemen en de schakelaar met lichte druk in alle richtingen bewegen. Het schakelkontakt is een rond, iets bolstaand plaatje. Met het in alle richtingen bewegen wil het wel eens lukken, dat dit iets verdraait en weer goed kontakt maakt op alle plaatsen.
Als dit niet helpt, eerst even kijken in welke positie de schakelaar het beste kontakt maakt. Rechtstandig indrukken of iets schuin naar voren, iets schuin naar links, enz. Daarna kun je het plastic iets schuin afvijlen of er aan één kant een stukje tape op plakken.
Als je goed kijkt, zie je dat de drukknopjes de schakelaar niet volledig rechtstandig indrukken. Meestal krijg je het beste resultaat als je de schakelaar zodanig afschuint, dat dit wel gebeurt.

Ik heb zojuist bij een contact het koperen plaatje lichtelijk opgeruwd met een fijn schuurpapiertje.. werkt goed..

Robert

okee ik zal het eens proberen met tape of vijlen van de plastic knoppen .
hij werkt verder prima .
ook de ultimate werkt ok maar die gebruik ik alleen voor lipo,s
alleen jammer dat er geen verlichting in het scherm zit
bedankt voor de tips
groeten wiebe

hallo

zelfde probleem hier maar dit pas na drie jaar

ik heb de tape (plakband ) truuk geprobeerd en dit werkt verbazend goed

sportieve groeten
ps ik vind het nog altijd een kij nijge lader

Back