Zoals Ernst al aangeeft: gebruik nooit kontaktspray, want dit helpt slechts heel even, waarna de kwaal in veel ergere vorm terugkomt door het achtergebleven residu. Als reinigingsmiddel werkt kontaktspray inderdaad geweldig!
Bij laders, die nog geen 24 mnd. oud zijn, moet je natuurlijk garantie claimen. Deze wordt dan ook altijd verleend. Let wel: deze tip heb je niet van mij!
In de loop der tijd zijn er al verbeterde schakelaars gemonteerd, vooral de eerste serie laders (zonder display-verlichting) kennen dit probleem.
De oplossing van Wim ken ik nog niet, deze zal ik zelf ook eens uitproberen.
Een andere mogelijkheid is het bovenhuis losnemen en de schakelaar met lichte druk in alle richtingen bewegen. Het schakelkontakt is een rond, iets bolstaand plaatje. Met het in alle richtingen bewegen wil het wel eens lukken, dat dit iets verdraait en weer goed kontakt maakt op alle plaatsen.
Als dit niet helpt, eerst even kijken in welke positie de schakelaar het beste kontakt maakt. Rechtstandig indrukken of iets schuin naar voren, iets schuin naar links, enz. Daarna kun je het plastic iets schuin afvijlen of er aan één kant een stukje tape op plakken.
Als je goed kijkt, zie je dat de drukknopjes de schakelaar niet volledig rechtstandig indrukken. Meestal krijg je het beste resultaat als je de schakelaar zodanig afschuint, dat dit wel gebeurt.