info autootje naar vliegtuigje

• Topicstarter Topicstarter elladar
  • Startdatum Startdatum
E

elladar

Guest
hallo,
ik heb daarnet gelezen van hoe je een autootje kan hermaken tot vliegtuigje. Het lijkt wel heel amuzant met zo een dingetje vliegen.
op dit moment ben ik ook een beginneling en ben ik wel geintereseerd in zo vliegertje. zeer leuk om thuis te oefenen.
maar ik ben eigenlijk nog een leek op dat vlak dus had ik graag wat info gehad of misschien een hele how to make! gelijk hoe je als de kleppen(roeren) maakt en welke besturing (mini servo's?) en dan ook nog of je iets moet verranderen aan de chip die in de auto zit, enz...
ik ken daar echt niet zo veel van dus gelieve het zo simpel mogelijk te houden.
of zijn er mensen die zich er echt mee bezig houden en die misschien nog 1ntje hebben staan en tegen een schappelijk prijsje verkopen of die zo vliegertjes maken voor de fun? die mogen ook altijd een prijsje zeggen want ik ga misschien 3 autootjes gewoon moeten vernielen omdat het me niet lukt en dan is het ook een kostelijk grapke.

alvast bedankt
Frederic

ik heb alles eens een paar keer doorgelezen en snap er nu eigenlijk nog minder van. er wordt niet veel gezegt over hoe je zo goedkoop en zo makkelijk mogelijk een vliegtuigje kan maken. er worden telkens nieuwe verranderingen gemaakt maar niet echt uitleg.
ik heb enkele vraagjes:

- de standaart chip die in het autootje zit, moeten daar verranderingen aan gedaan worden? want sommige zetten er een FET in enz...
(het moet een gewoon simpele flyer worden)of zijn er mensen die zo chipkes verkopen waar je dan zelf een vliegtuigje rond moet bouwen?

- hoe worden de kleppen aangestuurd, ik heb al gezien met een soort magneet antrekkingssysteem maar ik weet niet hoe dat werkt en kan ja zo een koperrolletje gewoon aansolderen waar vroeger de motor stond of moet dat ergens speciaal op de chip worden gesoldeert?