info autootje naar vliegtuigje

• Topicstarter Topicstarter elladar
  • Startdatum Startdatum
E

elladar

Guest
hallo,
ik heb daarnet gelezen van hoe je een autootje kan hermaken tot vliegtuigje. Het lijkt wel heel amuzant met zo een dingetje vliegen.
op dit moment ben ik ook een beginneling en ben ik wel geintereseerd in zo vliegertje. zeer leuk om thuis te oefenen.
maar ik ben eigenlijk nog een leek op dat vlak dus had ik graag wat info gehad of misschien een hele how to make! gelijk hoe je als de kleppen(roeren) maakt en welke besturing (mini servo's?) en dan ook nog of je iets moet verranderen aan de chip die in de auto zit, enz...
ik ken daar echt niet zo veel van dus gelieve het zo simpel mogelijk te houden.
of zijn er mensen die zich er echt mee bezig houden en die misschien nog 1ntje hebben staan en tegen een schappelijk prijsje verkopen of die zo vliegertjes maken voor de fun? die mogen ook altijd een prijsje zeggen want ik ga misschien 3 autootjes gewoon moeten vernielen omdat het me niet lukt en dan is het ook een kostelijk grapke.

alvast bedankt
Frederic

ik heb alles eens een paar keer doorgelezen en snap er nu eigenlijk nog minder van. er wordt niet veel gezegt over hoe je zo goedkoop en zo makkelijk mogelijk een vliegtuigje kan maken. er worden telkens nieuwe verranderingen gemaakt maar niet echt uitleg.
ik heb enkele vraagjes:

- de standaart chip die in het autootje zit, moeten daar verranderingen aan gedaan worden? want sommige zetten er een FET in enz...
(het moet een gewoon simpele flyer worden)of zijn er mensen die zo chipkes verkopen waar je dan zelf een vliegtuigje rond moet bouwen?

- hoe worden de kleppen aangestuurd, ik heb al gezien met een soort magneet antrekkingssysteem maar ik weet niet hoe dat werkt en kan ja zo een koperrolletje gewoon aansolderen waar vroeger de motor stond of moet dat ergens speciaal op de chip worden gesoldeert?

- een vertraging op de motor is dat echt nodig als ik bv het standaart motortje uit de auto neem?(vertraging maken is nog niet echt een probleem)

- moeten er ook verranderingen in de zender gemaakt worden?

- en kan er ook een beetje info worden gegeven over de spanwijde als de motor+chip+romp ongeveer 20 gram is (of is dat te weinig?)

dit zijn een heleboel vragen, hopelijk zijn er mensen die mij kunnen helpen.

MVG
Frederic

elladar zei:
hoe worden de kleppen aangestuurd, ik heb al gezien met een soort magneet antrekkingssysteem maar ik weet niet hoe dat werkt en kan ja zo een koperrolletje gewoon aansolderen waar vroeger de motor stond of moet dat ergens speciaal op de chip worden gesoldeert?

ik weet er niet veel over maar dit kan ik je wel vertellen

er zit een stukje stug draad van je 'klep' (uch*richtingsroer/hoogteroer*uch), dat stugge draadje zit een magneet aan. die magneet zit los! in het gewikkelde stukje koperdraad, als je nu spanning op dat gewikkelde koperdraad zet komt er een soort magnetisch veld op te staan, die zorgt ervoor dat die magneet naar links of naar rechts beweegt, als je nu de andere kant opstuurt gaat de stroom de andere kant op, dit zorgt ervoor dat de magneet ook de andere kant op gaat dus jou 'vlak' de andere kant opstuurd...

eenvoudig maar werkt goed zoals je kunt lezen

Hallo Elledar,

Ik was zelf ook iemand die nergens vanaf wist,maar door veel op buitenalnds forums te lezen,en veel gesprekken met Joost(sorry nog :roll: ) Op msn,ben ik er dan toch achter.
Ik bezitte zelf 3x een Lxx turbo autotje die dus de RX6 chip bezit.
Het blijkt dus dat ik met het turbo knopje op de zender(die ik nu dus niet gebruik) een 3de kanaal kan gebruiken,en dus eventueel hoogte,richting,en moter aan/uit kon gebruiken.
maargoed,hoe dat met het 3de kanaal zit weet ik nog niet.. Mayby zelf nog een keer proberen uit te zoeken..
Zoals je ziet in de bovengenoemde tread,kun je ook mijn posts lezen,hoe ik het vliegen metd eze kleine vliegtuigjes heb ervaren,en gaat best goed.. Alleen,een nieuwe motor is (bij mij in ieder geval) al vrij snel nodig..
Vluegen doe ik er niet meer mee en vind het zonde om deze kicro rc te laen liggen,dus zou het eventueel voor 50 euro willen verkopen.
(heb het geld eerder nodig voor mijn scooter :wink: )
Dit ik wat ik verkoop:

Tk.
Ik verkoop mijn micro rc.
Vliegklare apparatuur 10Gram.
Met deze apparatuur is ongeveer 4 tot 6 minuten te vliegen,afhankelijk van
moter.
Mijn dubbeldekker woog 15Gram,spanweidte 27cm,lengte 23.Heeft al vele keren goed
gevlogen.
Je krijgt:

1x zender,+ 5cellen 110Mah Nicd.(plus tv antenne erop gelijmd)
1x zender,+ 4cellen 900Mah Nicd(plus tv antenne erop gelijmd)
2x chip,inc regelaar en ontvanger.(is een geheel)(al omgesoldeerde chip)
1xmosfet IRLML 2502(transistor met lagere weerstand)
5x motor,2motors zitten op een vertraging. 1 losse(kapot),en 1 een net wat
grotere,1nog wat groter
2x proppellor.
1x kokam 145 accu.(Lithium-polymer)
1x kokam lader (Lampje vermindert naarmate de accu voller word,en zal
uiteindelijk niet meer branden,zelf gesoldeerd)
+ 6Nicd 110mah cellen
Plus nog wat stekkertjes,overige Nicd battarijtjes,en sloop zendertje,Ook kleine
stuur spoeltjes,plus magneetjes,
(deze zijn altijd bij te maken,of stuur me even mail)
en nog wat andere kleine dingen die niet op de foto staan.
Dus eigenlijk 2 vliegsets!
(Deze kleine prints zijn omgebouwde LXX miniracer prints. Ook de ontvanger is
omgebouwd om in een vliegtuig te gebruiken.
Deze chips zijn de RX6 chips,en hebben dus een turbo.
De turbo op je zender(kan eventueel gebruikt worden) werkt niet.
Zodra je vooruit drukt,zal de moter zacht lopen(horizontale vlucht),druk je
achter uit,zal de moter de volle accu spanning zien(3.7V) en zal het vliegtuig
dus stijgen.
Door links of rechts te drukken,kun je dus sturen.
De lader word gevoed door een 12V accu,of een 13.8V voeding.
Alles is zelf gemaakt,en omgebouwd,tot vliegends.
In vergelijking tot het “echte”spul,scheeld je dit ontzettend veel euro’s.
Eventueel kan ik er A4tjes bij doen,over stuur spoeltjes(werking ervan),je eigen
lader maken,uitleg hoe dingen aan te sluiten.
Het spul is erg teer,maar altijd opnieuw te maken.

Kijk de foto maar.
afb4038.jpg

Hier het geheel
afb4039.jpg

Mijn weegschaaltje weegt op de 1 Gram,en een compleet vliegsetje weegt dus 10 gram.

oké hartelijk dank. eigenlijk wil ik er maar een 20 eurootjes aan uit geven
ik heb allemaal gelezen wat je verkoopt maar heb nu even een vraagje.
kan dat zijn dat je dat ook eens op marktplaats hebt gezet? en ik heb er toen op gereageert en je zei dat het voor 30 euro van mij was.

maar als ik nu alleen zender met chipt+ spoel + motor + batterijtje koop hoeveel vraag je er dan voor?

Hallo,

Klopt dat ik het al een keer op marktplaats heb gezet ja,alleen weet ik zeker dat ik geen reactie terug heb gegeven dat ik het voor 30 euro weg wilde doen.
Je zegt zelf dat je er 20 euro max aan uit wil gaan geven,en ik kan je nu al vertellen,dat je dat helaas niet gaat lukken.
Accu kost 11 euro plus verzendkosten,lader kost 6 euro(als je hem zelf maakt) anders gaat het je veel geld kosten,Mosfets moet je kopen,heb ze uit Duitsland besteld,helaas hier in nederland nog niet kunen vinden:( dat bij elkaar gaat je dus al 20 euro kosten.
Dan moet je nog de auto kopen,eventueel andere motor,stekkertjes,zelf je spoeltjes rollen,of eventueel kopen..
battarijtjes voor in je zender,in je zender(in ieder geval mijn zender) zijn de fuctie's omgedraait.
Er moeten 3 diode's(in mijn geval) in,om de spanning onder de 5V te houden.
Nouja,zo kom je dus gauw aan een behoorlijk bedrag,plus een hoop tijd dat je kwijt bent.
Nu krijg je dus 2 set's plus veel andere kleinere dingen,en vind ik 60 dus niet teveel;)
(prijs staat mede door de kwaliteit van het gebruikte autotje,deze kostte mij 22 euro per stuk)
bensu's zijn natuurlijk ook te gebruiken,en kosten je als je erg geluk hebt een euro of 7,andere een euro of 10/12.
Wil je één setje,zoals jij het beschrijft(dus zonder lader) zou je hem eventueel voor 25 euro moegen hebben(auto was nieuw,ook het battarijtje was duur) Als je hem met lader wilt hebben,vraag ik er35 euro voor,omdat hier toch veel redelijk veel tijd in heeft gezeten.
Het is echt niet teveel,en ben benieuwd of je met tijd,en spullen,zwaar onder mijn prijs valt.

ow excuseer ik was niet meer heel zeker van de prijs.
nu snap ik waarom je er nog zoveel voor vraagt mijn excuses.
ik zal nog eens goed nadenken wat ik ga doen en dan zal ik je wel iets laten weten.
alvast hartelijk dank.

even nog iets vergeten
heb je msn dan kan ik verdere vragen stellen als ik zelfs eens ga proberen met bouwen
ps: doe je zelf nog veel modelbouw? heb hier nog een Kyosho Mini-Z waarmee ik mss kan ruilen als je daar iets in ziet?

is goed hoor;).. Er is geen haast bij,

En ik wilde je "vreugdheid"niet belemmeren door al die prijzen,dat het dus toch aardig wat kost(zoiezo veeeeeel minder al de prijzen van het echte spul;)) maar,het is de keus aan jou;).
Je kunt de rpijs zo goedkoop maken als je zelf wil,maar dat heb ik dus ook al geprobeert,en helaas Nicd is te zwaar..
of eventueel grotere moter.. maar dan weegt het al niet ligt meer..

maar lees eens de tread "micro tread index" door,bij Indoor en Micro models.. op www.rcgroups.com.
Daar staat enorm veel info,en voor de minder lezer zoals mij,staan er vele plaatjes,en links voor een "how to make" hieronder een paar..
http://www.rc-cam.com/microszr.htm
Hier een hoop info.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=19014&perpage=15&pagenumber=2
Om het gewicht van het tuigje zo laag mogelijk te houden.
http://www.rcgroups.com/forums/show...perpage=15&highlight=ensu plane&pagenumber=53

etc.

hello,
ik heb je even toegevoegd op msn hé ramsus. dan kunnen we eens verder onderhandelen ofzo
MVG
frederic

(kan vanavond wel niet meer online komen)

Back