Info gevraagd over Zoom 400

• Topicstarter Topicstarter p51oldcrow
  • Startdatum Startdatum
P

p51oldcrow

Guest
Hallo,

Ik heb een Zoom 400 aangeschaft maar ben helemaal niet thuis in de electrowereld.

Hopelijk heeft iemand antwoord op mijn vragen;

- Waar kan ik het beste spare parts bestellen (internetshop of modelbouwzaak)?
- Staat hier ook een lijst op met spare parts?
- Nu zit er een standaard motor op maar ik wil naar Brushless toe. Heeft iemand suggesties welke motor ik tegen een
goede kwaliteit-prijsverhouding het beste kan aanschaffen?
- Ik gebruik een Lipo charger 4 van Graupner. Moet ik verder nog iets hebben om de Lipoaccu te laden (balancer?)
- Hoeveel Ma Lipoaccu is gebruikelijk voor zo'n Zoom?

Bedankt voor je reactie alvast.

Rob

Ik ken wel een winkel in Antwerpen die spare parts heeft voor de zoom 400, Antwerp Helicenter of zoiets.

Anders heb ik nog een zoom 400 die je kunt gebruiken voor spare parts tegen een zacht prijsje. PB me maar als je mocht interesseren.

Ron

hallo P51oldcrow
Een goede firma waar ik nog al eens spullentjes voor de zoom 400 bestel is http://www.rcmarket.org/home.php
voor de motor zijn er verschilende oplossingen ik zelf gebruik een himax 2025-4200 met een 2200mah lipo
en kan daar ongeveer een 10 minuten mee vliegen
nog even dit, als je onderdelen zoekt kom je al snel op buitenlandse site's daar kan je de zoom onder veel anderen namen tegenkomen zoals SHOGUN/MICRO STAR,enz dus kijk maar eens rond
Een balancer is wel nodig om er zeker van te zijn dat de lipo een groot aantal ladingen mee gaat maar is voor de eerste keren misschien niet nodig
dus je zou het zeker even zonder kunnen
groeten jan

Als je spare parts zoekt kan je mijn volledige Zoom 400, nieuw in de doos, kopen voor 85 Euro. Bij de minste crash heb je anders voor veel meer Euros kosten, en dan heb je ineens alle parts dubbel !

Back