Info Ivm de Tamiya TT01 en de thunde tiger DX sparrowhawk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yoow,

Eersten vooral ben ik nieuw hier en zit met een hoop vragen.
Zal me ff snel voorstellen
Kom uit belgie :confused:
22 jaar jong
2 huisdieren, Sam de leguaan en Arthur de waterschildpad.
Heb momenteel 2 RC's in mijn bezit, Namelijk de Tamiya TT01 en de Thunder tiger DX sparrowhawk.
We zullen beginnen met mijn problemen met de Tamiya TT01
Dus, Ik heb deze een dikke 3 weken geleden overgekocht van iemand.
Reed prima , tot vanmiddag.(Gistere avond)
Gisteren avond nog vrij laat gaan rijden op de ondergrondse parking van de Ikea en ik vrees dat ik door een plasje zal geschoven zijn tijdens het driften.Heb ik al eerder voorgehad maar toen gene problemen gehad.
Wat is nu het probleem.

Wanneer ik de controller en de wagen aanzet doet die extreem vreemd.... Hij begint de servo te besturen zonder dat ik iets doe en de controller doet niets(gas geven, sturen). Wat ik wel al ondervonden heb is wanneer ik de antenne van de controller aanraak hij zo vreemd begint te doen...
Hij stuurt de wielen in alle richtingen en hij trekt de servo eigenlijk over het maximum punt, Waardoor die klikt en vast komt te hangen dan moet ik hem zelf weer in de (0?) stand wringen. Dit doet hij echter enkel wanneer ik de antenne aanraak of zwaai met de antenne. Voor de rest doet hij niks...
Wat gaat er fout, en of wat is er stuk ?
Ik persoonlijk denk aan de regelaar / Motor. Wanneer ik de controller en de ontvanger van de thunder tiger koppel aan de het tamiya chassis kan ik sturen maar geen gas geven...

Help ;(
Als het allemaal wat vreemd klinkt vraag je maar meer en dan probeer ik het beter uit te leggen. Maar misschien komt het iemand bekent voor..

Inderdaad, als ik door plas ben gereden en mijn auto is niet waterproof op dat moment, dan sprint ik ernaartoe om als eerste de accu los te koppelen. Thuis alles droogfohnen voordat ik weer ga rijden.
Heb dit al een paar keer gehad, en bij mij werkt alles nog.

Het klinkt alsof de ontvanger een drupje water heeft gehad. :-) Dat je geen gas kunt geven met ene andere motor/regelaar is niet zo gek. Die moet je eerst weer kalibreren (endpoints & neutral) met de zender/ontvanger.

Ik zou de regelaar en de ontvanger even goed droog laten worden. Kan met een föhn of in een heteluchtoven op 50 graden. :-)

Daarna alles aansluiten en beginnen met kalibreren. Als het dan nog niet werkt kan je alleen maar component voor component vervangen.

Wanneer mijn ontvanger water kreeg kon ik gewoon niets meer doen.Alles uitgekuisd en gedroogd en werkte terug perfect.
Toen mijn regelaar water kreeg begon alles raar te doen zoals bij jou dus ik gok op je regelaar.
Natuurlijk moet je toch eerst eens een ontvangertje checken van een vriend ofzo want het is niet omdat het bij mij zo was dat het bij jou ook zo is.
Bij mij was het zelfs meerbepaald de aan/uit schakelaar die water had gekregen.Hierdoor begon de regelaar te flippen en zichzelf terug te resetten enz...

[mod]Er is een heel groot TT-01 topic op dit forum. Gelieve daar alles te vragen en voor te stellen wat over de TT-01 gaat. Het is niet nodig om voor elke TT-01 een nieuw topic te openen.

B.v.d.[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back