Info over KYOSHO FV1000

Hallo,

Ik heb van een kennis een FV1000 geërfd! Nu was er al wat aan gebouwd tot en met de twee servo's. Nu heb ik van deze "jet" geen info: zwaartepunt (en vooral dat), aantal cellen en welke, uitslagen van rol en hoogte, ...
Wie kan mij deze inlichtingen verschaffen, vooral het zwaartepunt is belangrijk.
Hartelijk dank voor een antwoord,

Jos

Hallo Jos

Ik was nog iets vergeten, de FV1000 is redelijk overtrekgevoelig, zeker bij een handstart, een bungee start is veel veiliger.

Wil je de overtrekgevoeligheid verkleinen doe dan het volgende;

Plaats aan de beide vleugel-uiteinden parallel aan de voorlijst op een afstand van ongeveeer 10 millimeter van die voorlijst een 8 tot 10 centimeter lange turbulator.

Je kunt deze maken van een 0.8 of 1 millimeter staaldraad of scheldraad en die met een beetje plakband bevestigen.
Of, en dit doe ik altijd voor een eerste vlucht, een stripje papieren plakband, 2 lagen dik, 10 centimeter lang en 3 tot 4 millimeter breed.

Het komt allemaal niet zo heel nauwkeurig, in principe doe je niets meer dan de laminaire luchtstroming op die plaats 'verzieken' en 'aanliggend turbulent' te maken.
Hierdoor komt de overtrek gewoon wat later.

Blijkt achteraf dat het toestel toch 'goedmoedig' is haal je het er gewoon weer vanaf.

Groetjes

Hallo Harry,

Bedankt voor het snelle en zeer leerrijke antwoord. Met de Amerikaanse link ben ik wel eventjes zoet. Ook die tubulator ga ik aanbrengen.

Groetjes,

Jos

Back