info over modelbouwwetgeving gezocht

• Topicstarter Topicstarter mikevst
  • Startdatum Startdatum
M

mikevst

Guest
Mijn neef moet een werk maken voor school en hij heeft gekozen voor modelbouw en dan meer specifiek het rijden met nitro-auto's gezien hij zelf onlangs zo'n auto gekregen heeft. De bedoeling van dit werkje is dat ze dingen moeten opzoeken en verwerken. Maar voorlopig moet hij niet veel zoeken gezien hij de meest interessante sites al kent.
Daarom vroeg de leeraar of hij ook een stukje kon bijschrijven over de wetgeving in verband met die auto's. Dus eigenlijk de milieuwetgeving ivm eventuele uitlaagassen, geluid, rijden in groep,... (voor Belgie - west-vlaanderen dan).

Nu dacht ik om te zoeken naar de milieuwetgeving maar veel vind ik niet terug. Ik dacht ook aan de Vlarem wetgeving omdat ik meende dat voor bvb een kartingpiste je een vlarem vergunning nodig had. Dus was het idee om te zoeken of je dit voor een rc-auto ook nodig had. Maar daar vind ik ook niks van terug die bruikbaar is. Weet iemand waar die vlarem wetgeving te vinden is?
Het enige dat ik wat vind zijn politiereglementen van diverse gemeentes waar af en toe iets staat over karting, pocketbikes, soms rc-auto's maar dit heeft dan niks met het milieu te maken.

Iemand een idee waar je hierover zou kunnen zoeken?
Site van de vlarem?

Back