Info over Protech en Mugen

• Topicstarter Topicstarter thief
  • Startdatum Startdatum
T

thief

Guest
Kan iemand mij misschien vertellen welke van deze 3 auto's het beste is voor een beginner en hoeveel het gaat kosten (een zender heb ik al):
Mugen MSX-3
Protech Nitro Tech-12
Protech Nitro Fun -12

p.s. als iemand misschien een van de bovenstaande auto's heeft wil je dan een foto plaatsen van de auto.

Alvast bedankt.

hoi ik heb de protech tech 12 dit was voor mij ook een begin auto.

je krijgt er echt geen spijt van geloof me.

fotos op mijn site onder "my car"

http://home.wanadoo.nl/smit_delfzijl

suc6 met je keuze

denk dat persoonlijk dat reserve onderdelen voor de Mugen lastiger te krijgen zijn dan de protech (das belgisch) en bijna overal te bestellen en snel.

een all in set met zender kost bij krikke 399,-Compleet met 2 kanaals zender, gloeiplugstekker en lader, vulfles, gloeiplug en gloeiplug sleutel

de auto zelf kost 309,- dan heb je alleen de auto en de body.
bron: http://www.netshop.nl/shop/rc/enter.html

let wel op als je schade rijd. de meeste onderdelen worden verkocht per 2 of per 4. meestal heb je maar 1 nodig maar goed. heb je reserve.

maar das niet goedkoop de onderdelen.

En dan nog de brandstof die is ook niet goedkoop maar als recreactie rijder kun je best lang doen met een 5 liter blik.

dus rijd je niet vaak schade dan vallen de kosten over het algemeen wel mee.

wat ga je met je auto doen is ook belangrijk: gewoon pakeerplaats rijden zoals ik of op een circuit ??

koop een carson die zijn goed. stevig en snel (de versie van 309 euro zonder zenderset)

Ik heb zelf ook een Tech 12 Tuned Version en ben er ook heel tevreden mee, behalve dat de kwaliteit van de plastic minder is, maar op de motor heb ik nix op aan te merken, gaat al standaard zeer snel door de 2 versnellingsbak en tuned pipe.Maar ik raad je dan wel meteen schuimrubberen bandjes aan, want met de standaardbanden heb je zeer weinig grip en dat kan voor de nodige ongevallen zorgen.
Onderdelen heb je hier in België binne de 2 dagen, maandag bestellen en donderdag leveren.

afb665.jpg

afb666.JPG

dus in belgie zitten er tussen de maandag en donderdag maar 2 dagen.
Bedankt voor deze extra info

thief zei:
dus in belgie zitten er tussen de maandag en donderdag maar 2 dagen.
Bedankt voor deze extra info

hahahah :lol: :lol:

@f3rdy: hij vroeg tussen Mugen en Protech das geen carson :wink:
persoonlijk heb ik toch liever een protech of mugen dan een carson.

maar idd de standaard banden zijn iets minder maar goed voor € 20 a € 25,- heb je een set van 4 goede banden op velg.

verder niets anders dan positief over mijn Protech ( op het zwakke plastic na dan misschien)

volledig mee akoord :wink:
alleen nog oppassen als je ooit de diffs aandraait die breken nl. heeel snel, daar kan nitro ook over meespreken :wink:

ik heb een protech fun 12 ( 2WD wel)
ik ben daar zeer tevreden mee , ik ga niet zozeer voor de snelheid , maar voor het iets of wat '' getalenteerd rijden''
zo'n ding gaat al 60 op zich en das al heel snel ( toch voor op de parkingen enzo dat ik rijd)
Protech is zeer goed , levertijden zijn miniem dus dat is uitstekend
heb je meer vragen , dan mag je me altijd vragen op
deapth_oregon@hotmail.com ( eveneens mijn msn adres eh)

Lees eerst even de andere forums, iedereen is vrij positief over de mugen msx 3 ik zou die nemen, is een perfecte beginners auto.

carson heeft ook force motoren net zoals protech. En die zijn zeer slijtvast. !

Back