Informatie Cessna

• Topicstarter Topicstarter Patrick123
  • Startdatum Startdatum
P

Patrick123

Guest
Hallo ik heb een modelbouw vliegtuig gekocht met alles erop en eraan.
Nu is mijn vraag wat meer in formatie over mijn vliegtuig, want hij weegt zonder volle tank 2600 gram en een 4,5 cc motor erop.

Waar ligt de balans ?
Is hij niet tezwaar ?

Of weet iemand een internet adres over deze modelbouw vliegtuig waar alles bij staat en waar ik aan moet denken.

Patrick123 zei:
Waar ligt de balans ?
Ergens op het model en meestal op een plek waar je het niet kan gebruiken. :D

Patrick123 zei:
Is hij niet tezwaar ?
Tja wat is zwaar in deze. :D

Patrick123 zei:
Of weet iemand een internet adres over deze modelbouw vliegtuig waar alles bij staat en waar ik aan moet denken.
Als je ons een precies verteld welk model met alle gegevens erbij dan kunnen we misschien ook een zinnig antwoord geven. Het enigste zinnige antwoord dat ik nu kan geven is. Ga naar een modelvliegclub in jou buurt en laat je daar met het leerproces hands on helpen. Op die manier is succes verzekerd.

Ik verder geen informatie en ook geen bouwtekening ik weet ook niet welke cessna ik heb en op de club weten ze ook niet welke het is.

Dan wil een foto wel helpen denk ik ;)

(zie de stikkie in het fotoalbum hoe foto's te plaatsen)

raad het vliegtuig,... leuk spelletje

een tip'je van de sluier graag

Het tipje van de sluier is: het betrefd een cessna, maar welke en van welk merk dat is nu juist de vraag.

Hier is de foto

cessna.jpg

Hoe kan ik weten dat de balans goed is en of hij niet tezwaar is?
Het gewicht zonder volle tank (450cc) is 2600 gram meteen 4,5cc motor.
Of heeft iemand toevallig een tekening hier van of een tekening op internet.

Hoi,..
lijkt idd op een cessna,... ? Robbe Progo, maar die van mij had 4bouten in de vleugel)
zwaartje punt op 1/3 gemeten van af de voorlijst
(op de vinger toppen balanceren)
en dan mag ie iets met de neus naar beneden zakken

maar de motor .... is het misschien geen .45 das namelijk een 6,5cc

De motor is een webra 28, is dat dan niet teweinig voor zon zwaar toestel en is die wel zo zwaar als je hem nieuw koopt ?

Hoe groot is dit model? 1m50 vleugelspanwijdte? Dan zou het gewicht nog wel moeten gaan, maar met een Webra .28 krijg je hem de lucht niet in.
1m30? Dan is 'ie veel te zwaar...

De vleugbevestiging met schroeven is verre van geschikt voor een beginner. Die moet je weglaten en de vleugel middels brede (PTT) elastieken en pennen door de romp bevestigen. Bij een onelegante landing kan de vleugel verschuiven. Bij een bevestiging met schroeven zo er iets breken of losgerukt worden.

Back