Informatie over bouwen van knuffel

• Topicstarter Topicstarter sven vlam
  • Startdatum Startdatum
S

sven vlam

Guest
hallo ik wil een knuffel als werpvliegtuigje maken.

alleen ik heb nog nooit een vliegtuig gemaakt en deze lijkt
me wel makkelijk om te maken maar hoe dik moet het depron zijn
en hoeveel graden moet mijn motor gekantels zijn (naar boven of naar beneden) en wat voor type motor. en kan ik de rolroeren weglaten
enz enz

PS ik heb de tekeningen al
:D

Sven, ik zou eerder het richtingsroer weglaten. Dat heb je amper nodig als je rolroeren hebt. (als je wil besparen op 1 servo bvb)

Motor zonder domping of zijwaartsstelling. Gewoon pal loodrecht en pas.

Depron is 3 of 6 mm dik. Aan jou de keuze. 6 mm is wat sterker, zeker niet slechter voor beginnelingen. maar versterken met koolstoflijsten (of desnoods goedkopere staafjes) moet je toch.

Als motor zou je een eenvoudige en goedkope cd-rom motor kunnen gebruiken. Maar de regelaar kost wel wat geld. Of je gaat voor een speed 280/300 met vertraging, regelaars voor borstelmotoren zijn veel goedkoper.

Licht bouwen, lichte setup; zwaar prijskaartje. (en als je niet met lichtgewichtprodukten werkt, dan mag je't vergeten.)

En wat bedoel je met "werpvlieger"???

Gooien en kijken?

Als je wat tijd hebt, lees dan hier even verder. (en kijk vooral goed naar de plaatjes; ze verduidelijken veel. )

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=270198&page=1&pp=50

Werpvliegtuig? Bedoel je vrijvlucht???

ik veronderstel dat je hem gewoon wil bouwen zonder landingsgestel. Als je echt vrijvlucht bedoelt dan raad ik je wel een ander model te kiezen.

Ik zou helemaal geen roeren weglaten, zeker geen rolroeren. Maar ook het richtingsroer zou ik erop zetten want dat gebruik je toch enorm veel op zo'n toestel (anders heeft het niet veel zin om dit model te maken).

besparen op roeren ( richtingsroer is noodzakelijk op indoor ) wat bespaart U 4 a 9 gram en 10 a 19 euro en ook mesvlucht spaart U :roll:

en alle soorten fatsoenlijke rollen, stall-turns, echt korte bochtjes, alle soorten spins ...

Als je een knuffel maakt of iets zou ik toch maar alle roeren gebruiken.

d'r is maar 1 manier en dat is
de knuffel zo bouwen
zoals Manuel hem getekend heeft
dit model heeft hij bijna een jaar lang getest

ps.
als je de tekening van internet hebt,....
dan moet dat de site van Manuel zijn,
daar staat ook de gebr.handleiding
zoniet dan heb je een illegale tekening
en dan is de kans heel groot dat de maten niet kloppen.

gewoon ff manuel vragen
www.slowflyworld.de

ja ze komen van de site van manuel en ik wil gewoon een vliegtuig maken met een 4 kanaals zender en een 300 motor ook met rolroeren.
:)

sven :D

Back