Hallo allen,
Mijn naam is Theo en ik ben nieuw hier. Ik heb een aantal vragen over een rc auto die ik al ruim 20 jaar in mijn bezit heb. Ik heb deze ergens rond 2000 gekocht van een collega, waar ik toen werkte. De auto lijkt nog wel wat ouder te zijn dan dat. Deze collega reed er wedstrijdjes mee, voordat hij over stapte op racen met rc vrachtwagens.
Wat ik weet, de motor is van Bergonzoni. De wielbasis is 60 cm. De robbe rs1000 servomotoren kende ik van mijn tijd dat ik met Tamiya rc auto’s reed ergens begin jaren 1990.
De Ferrari kappen meten circa 108 cm lengte.
Er ging een meng smering in de tank, de verhouding weet ik niet meer.
De auto is rijdend weg gezet en heeft ruim 22 jaar in opslag gestaan. De motor heeft nog compressie.
Weet iemand van dit forum misschien wat meer over dit type en grote RC auto?
Ik denk dat hij nog wel rijdend te maken is, maar voor hetzelfde geld zijn er geen onderdelen meer voor te krijgen.
En idd de auto is nog niet schoon gemaakt
alvast dank voor het meedenken!!
Mijn naam is Theo en ik ben nieuw hier. Ik heb een aantal vragen over een rc auto die ik al ruim 20 jaar in mijn bezit heb. Ik heb deze ergens rond 2000 gekocht van een collega, waar ik toen werkte. De auto lijkt nog wel wat ouder te zijn dan dat. Deze collega reed er wedstrijdjes mee, voordat hij over stapte op racen met rc vrachtwagens.
Wat ik weet, de motor is van Bergonzoni. De wielbasis is 60 cm. De robbe rs1000 servomotoren kende ik van mijn tijd dat ik met Tamiya rc auto’s reed ergens begin jaren 1990.
De Ferrari kappen meten circa 108 cm lengte.
Er ging een meng smering in de tank, de verhouding weet ik niet meer.
De auto is rijdend weg gezet en heeft ruim 22 jaar in opslag gestaan. De motor heeft nog compressie.
Weet iemand van dit forum misschien wat meer over dit type en grote RC auto?
Ik denk dat hij nog wel rijdend te maken is, maar voor hetzelfde geld zijn er geen onderdelen meer voor te krijgen.
En idd de auto is nog niet schoon gemaakt
alvast dank voor het meedenken!!
Bijlagen
-
IMG_3346.jpeg244,5 KB · Weergaven: 134
-
IMG_3354.jpeg531,9 KB · Weergaven: 145
-
IMG_3353.jpeg458,1 KB · Weergaven: 132
-
IMG_3357.jpeg348,1 KB · Weergaven: 141
-