Informatie

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een oorlogsbrik te gaan bouwen. Hiervoor heb ik heel veel informatie nodig dus ik dacht gelijk aan dit forum. Het gaat om het oorlogsschip irene (grasshopper). Heb het boek model van de oorlogsbrik irene al in mijn bezit met 2 goeie tekeningen dus denk dat ik al een heel end ga komen. Maar alle info is welkom. Zijn er nog meer mensen op dit forum die dit soort schepen hebben gebouwd of aan het bouwen zijn? Wil eerst genoeg info hebben over het schip voor ik begin aan de bouw.

Alvast bedankt.

Niels

Laatst bewerkt:
Wil eerst genoeg info hebben over het schip voor ik begin aan de bouw.

Dag Niels, het gaat waarschijnlijk om dit schip van rond 1800?

full

full

In het Bouwverslagen gedeelte van dit forum zijn meerdere leden van dit forum met klassieke schepen bezig, ik denk dat je daar wel wat interessante informatie kunt vinden.

Groet,

Ad Bakker

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Niels

hier onder mij colum met het geromel met en zuster schip van de Grasshopper schaal 1/24

het-bootje-op-de-kast

hier onder een link naar minisail clasic ( dit weekeindemeeting in bornerbroek )
---------- Herzlich willkommen auf der Startseite der Minisail-Classic-Hompage ---------

Hier vind je ook wat info over dwarsgetuigd en ook een iren in een van de topics,
daar naast de syren ( lijkt een beetje op de iene is alleen amerikaans)

Syren, Brig, SC&H R/C Square Rigger, 1/24 scale - RC Groups
Sailing SC&H 1/24 scale square rigged ships - RC Groups

Laatst bewerkt door een moderator:
@ meestermodelbouwer

Super ga gelijk even neuzen. Ik ga trouwens niet de irene bouwen maar ook de grasshopper gebruik alleen wel de tekening van de irene voor de romp. Ben een bouwverslag begonnen vandaag.

grt

Laatst bewerkt:
@ meestermodelbouwer

Heb je toevallig ook een bouwverslag? Mijn Grasshopper word schaal 1:32 ik heb nog niet zo veel ervaring met houtbouw. Ik weet dat het misschien iets te hoog gegrepen is om meteen met zo'n schip te beginnen. Maar hoop dat ik je soms lastig mag vallen met vragen.

Alvast bedankt

Grt

Laatst bewerkt:
Hey Nelis,

Ik heb geen bouwverslag. de romp van de grashoper is wezelijk anders dan de irene. Er is veel aan verbouwd door Nederlanders. Zoek eens op google naar cruiser class brik .
Het is de meest gebouwde klasse marine schepen in de royal navy.
Als je zoekt naar de syren een amerkaanse tegenhanger vind je een mooi set tekeningen.
greetz

Back