Inhoud Excel Competition 3??

• Topicstarter Topicstarter Tom Berends
  • Startdatum Startdatum
T

Tom Berends

Guest
Beste mensen,
Ik ben van plan een Excel Competition 3 aan te schaffen, heb volgens mij lang genoeg gespaard :yes: Ik wil zo licht mogelijk gaan vliegen. Nu sta ik voor de volgende vragen: wat raden jullie mij aan? Motor, regelaar, lipo, ontvanger, enz. Ben ervaren Elipsoid-vlieger. Heb goede ervaringen met AXI 282010, wil met lipo's gaan vliegen. Hebben jullie tips/merken/typen/leveranciers?

Bertus,
Dank voor je reactie. Ik wil in een kort tijd boven zijn (45 graden?) In de tussentijd ben ik al weer een stukje verder gekomen. Ik denk nu aan het volgende:
Motor: Mega Axi282012 uit Nederland
Regelaar: Jeti Advance 40 Plus
Ontvanger: RF-147 Robbe Futaba
Servo's: 4 x Hitec HS85mg
Lipo-equalizer: Robbe
Prop: 12x8 graupner cam folding
Spinner: Alu
Lipo's: 2 x Lipoly Akku 3S1P 11,1 V 2200 mAH
Ontvangerkristal: 35 mHz 70
Vliegtuig: EC3
Alles bij elkaar opgeteld kom ik op €800,-
Dat is iets meer dan de helft van wat jij dacht...
Ik ben benieuwd of hier zaken bij staan die technisch niet samen kunnen of iets dergelijks. Of wat onverstandig is.
Ben benieuwd naar je (jullie) reactie.

Met 30 gram meer kan je met de 2826/10 net iets grotere prop gebruiken en sneller stijgen.
Tot 30A maakt het echter niet zoveel uit (volgens metingen op http://www.modelmotors.cz maar 7%, volgens berekening wel 12% verschil).
Wil je tegen 40A trekken dan liever de 2826/10.

Ik kom met rekenen op 5 m/s stijgen bij 40 graden.
Het rendement in mijn rekenprogramma geeft 63%. Volgens http://www.modelmotors.cz heb je 72% met de 2820/12. Als dat klopt haal je dus die 45 graden.

Harold,
Voor mij zijn de rustige zweefeigenschappen minstens zo belangrijk als het stijgen, dus gaat mijn voorkeur uit naar de 282012. Jij schrijft: "Als dat klopt haal je dus die 45 graden." met welke motor bedoel je dat? Misschien een domme vraag, maar bij de eigenschappen van de lipo staat: Laststrom 30 A, kan dat met wat ik op mijn lijstje heb staan, uberhaupt wel???

Back