Inklaringskosten kopen bij Hobbyking!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een ESC Pluch 100mah gekocht bij Hobbyking voor €39.65 en moet nu €21.83 inklaringskosten betalen dat is toch niet normaal voor zo een laag bedrag als aankoop?
Kan je hier tegen in bezwaar gaan?

Moet je de bijgeleverde papieren van de NL vervoerder goed lezen want daar staat de bezwaarprocedure in.

Je betaalt BTW en inklaringskosten. De BTW is 21% van 39,65= 8,33.
De inklaringskosten bepaalt de vervoerder. Bij PostNL is dat 17,50 , totaal 25,83 dus je bent er relatief goedkoop vanaf gekomen....
Prijzen bij andere vervoerders: http://invoerkosten.nl/inklaringskosten.html

Je kunt alleen het pakketje weigeren, dan hoef je niks te betalen. Zodra je het aanneemt moet je de kosten voldoen.

En toch snap ik niet dat dit een verrassing is.

je hebt pech dat je er tussen uit bent gepikt door de douane. Ik heb al heel veel pakketjes uit HongKong laten komen en ook ik heb een paar keer pech gehad. Je mag tot €22,- vrij invoeren daar boven moet je btw en inklaringskosten betalen maar alleen als je er dus wordt uit gepikt. Volgende keer misschien eerst kijken of ze het in de EU store hebben. Ik heb het overigens ook een keer gehad met carbonstaven waar ik €4,- voor had betaald, de douane had dit boven de €22,- geschat en ik moest dus ook betalen. Ik kon natuurlijk bewijzen dat dit niet zo was maar de weg die ik moest bewandelen om mijn onterecht betaalde geld terug te krijgen was zo frustrerend dat ik het uit eindelijk maar heb laten zitten :(

Regels lezen voor je koopt!
Je bent iets aan het invoeren van buiten de EU. Dat moet "ingeklaard" worden. Dat kost geld. De vervoerder doet dat voor je. Douane controleert steekproefsgewijs en jouw pakket is gecontroleerd. Kost dus geld. Klaar. Niet over miepen, zo zijn de regels.
Daar zijn al gigabytes vol over geschreven hier, dus dat had je al lang kunnen weten. Sommigen noemen het "pech" dat ze zijn gecontroleerd en moeten betalen, ik noem het pech dat de rest niét is gecontroleerd en "mazzel" heeft gehad.

Dit is toch al in den treuren behandeld, als je iets besteld buiten de EU dan kan je voor deze kosten komen te staan, punt uit.
Over alles moet je inklaringskosten betalen, ook over de verzendkosten. Want dit is gewoon een dienst die verleend wordt.

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back