Inkorten draden brushles motor

Hallo,

Hij is binnen, en ik heb 'm ingebouwd. De Castle Creations Mamba Monster en de 2200 KV motor.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de mogelijkheden. Ik vind alleen de draden tussen de regelaar en de motor erg lang.

In de handleiding staat echter excpliciet dat je deze draden niet in mag korten. Ik zie op het web echter tal van foto's met kortere draden. Wat is het risico als ik de draden toch inkort?
Revo

Als eerste kan het zijn dat je het fout doet,wat waarschijnlijk niet zo zal zijn.
Maar als ik me niet vergis vervalt de garantie op het product als je de kabels inkort.
Mvg,

Lennert Es

Sensorloos regeld alles fia de 3 draden naar de motor. die moeten even lang zijn.
Anders kun je storing krijgen.

maar waarom niet inkorten weet ik niet.

Ik heb korte draden er op en ik kan sensorloos en sensord rijden.

In de handleiding staat volgens mij precies wanneer je "warranty" vervalt. Anders kun je castle gewoon ff mailen, die geven je meestal wel een goed antwoord terug.

ik herinner me inderdaad iets over het niet mogen inkorten van snoeren op een CC-combo ... maar er stond ook duidelijk bij wélke draden je best niet inkort.

... ben even de CC-handleidingen ingedoken:

bron: Castle Drivers ED , Instruction manual for all Castle Creations
Car and Truck Brushless Power Systems
, pagina 9
http://www.castlecreations.com/support/documents/drivers_ed_guide.pdf
If you choose to direct solder or to shorten the motor wires, you may do so on the Castle Creations CM36 motors only. DO NOT CUT any part of the wire length from any other motor, regardless of brand or type.

met andere woorden: je mag best de draden inkorten van de CC-motors ... maar ze raden het af voor andere motor-merken omdat de bedrading van deze laatste vaak nogal specifiek is.

De draden van sensorloos motoren zijn vaak de draden die de spoelen in de motor maken. Deze hebben een extra isolatie om de draden heen.

Hierdoor kan het nogal lastig zijn om de motor draden in te korten. Omdat je van alle draden de isolatie af moet krijgen. Er zitten 3 draden aan motor met normale isolatie die krijg je er wel af maar in de 3 draden zitten weer diverse aders waarbij die extra isolatie zit. Deze zie je niet heel goed zitten.

Om de draden goed te kunnen inkorten is het dus lastig omdat je zeker moet weten dat alle aders geen isolatie meer hebben en goed contact maken met de connector. Maakt 1 ader geen contact dan zal de motor niet meer goed werken omdat je zo een deel van de spoelen uitschakelt.

Back