Inlopen elektro motor

Ik heb eens gelezen dat het ook in ethanol ('alkohol') kan, daarmee weet je zeker dat er geen vocht in de motor zit :) en hoef je 'm alleen maar even aan de lucht te laten drogen. Uiteraard ook de lagers weer even smeren.

Ik weet eigenlijk niet of het uitmaakt; water of ethanol... :roll:

inlopen met ethanol zou ik niet doen, als er een vonk bij komt :blowup:.

Hmmm.... nooit geweten. Ik heb gewoon m`n motor 1 accu halfgas in laten draaien. Is dit dan niet goed???

Dat met die vonk en boem valt dus wel mee want ik heb het nu 2 keer gedaan (met 2V accu) en er gebeurt absoluut niets buiten het draaien van de motor :wink: . Het zou theoretisch een soort spiritusbrander kunnen worden, dan dekseltje erop en klaar... 8)

Maar ik vraag me dus af of het medium (water of ethanol) er toe doet of dat het alleen dient om de kool versneld af te voeren... zodat het dus niet uitmaakt zolang het maar niet geleidt en de motor aantast.

Maar ik vraag me dus af of het medium (gedestilleerd! water of ethanol) er toe doet of dat het alleen dient om de kool versneld af te voeren... zodat het dus niet uitmaakt zolang het medium maar niet geleidt en de motor niet aantast :wink: .

Rob zei:
Maar ik vraag me dus af of het medium (gedestilleerd! water of ethanol) er toe doet of dat het alleen dient om de kool versneld af te voeren... zodat het dus niet uitmaakt zolang het medium maar niet geleidt en de motor niet aantast :wink: .
ja dat is alleen om het koolstof snel af te voeren.
ik persoonlijk vind het allemaal bull.
heb het enkele malen geprobeerd en merk er weinig tot geen verschil in de loop en amperage opname van mijn motoren.
ken mensen die er een paar tiende ampere mee denken gewonnen te hebben.

doen wat je zelf denkt goed te doen

Back