inlopen os 91 hz vreemd

Hallo allemaal,

Vanmiddag wou ik mijn nieuwe os 91 hz in laten lopen maar ik ondervond wat vreemds.
De motor starte zonder problemen op de afstelling uit de beschrijving.2,5 slagen open beide naalden.
Daar pruttelde hij lekker op maar omdat ik vond dat hij wat weinig rookte dacht ik hij kan nog wel wat rijker.Nou komt het,Ik kon hem rijker zetten wat ik wou maar de motor bleef gewoon hetzelfde toerental draaien op een gegeven moment stond hij 6 slagen open en zag ik het rubbertje al zitten op de naald maar hij pruttelde nog net zo als op 2,5 slagen open???????????????????????
Motor is hagelnieuw en alles zit goed vast.Wij hier snappen het niet meer,help:-)
We wouden ook nog proberen om hem op te toeren,volgens de beschrijving moet je kunnen vliegen op beide naalden 2 slagen open,nou aan me nooit niet dat hij op gang kwam hij kwam niet op toeren.(had toen al ruim een tank weg geprutteld)
Dit deden we met een os 8 plug en 15% coolpower.
Waar kan ik dit in zoeken ik heb geen idee meer.

Alvast bedankt voor de reacties
Mvg.Eric

Onvoldoende tankbeluchting
Filter niet goed.
Rommel in carburateur. Brandstofpomp op carburateur aansluiten en doorspoelen. Anders demonteren.

Behalve wat Ron zegt: te dunne slang, slang die verstopt zit, enz.

Hoe dan ook, de samenvatting is dat je kennelijk ergens een opstopping in je brandstofcircuit hebt zitten.

Gebruik je toevallig zo'n 'fuel-fill valve'? Die NIET tussen tank en carburateur zetten, maar tussen tank en uitlaat. Die dingen willen namelijk nog wel eens wat minder doorstromen..

@Ron: de carburateur lijkt mij onwaarschijnlijk, daar het probleem bij de naald al bestaat en de naald komt bij deze motoren vóór de carburateur.

Het is allemaal al gezegd.
Ik had hetzelfde voor een High Performance filter wat toch nog te veel restricte.
Haal alle filters er tussenuit voor de test.

Ik ben een grote van van de 92HZ maar 2,5 slagen is wel ERRUG veel.
Mijn settings voor 30% Merlin, 0.2 extra shim, Enya#3:
Low: 50%
Mid: 0.5
High: 1.8

Misschien een overbodige opmerking: (ik ken je ervaring niet)

Heb je zeker te weten aan de high-needle gedraaid en niet per ongeluk aan de mid needle? De High-needle zit als ik het goed heb waar je brandstofslang de carb binnen gaat. (ik ben "al" 1 jaar over op elektro dus ik ben niet helemaal zeker meer van de locatie van de mail)

Het is maar een opmerking en zeker niet lullig bedoeld! (alleen even zeker weten of het de juiste naald was die je hebt verdraaid, de mid-needle doet namelijk niet veel op het loop gedrag van de motor) Wat de jongens hierboven beschrijven kan zeker ook de oorzaak van het probleem zijn.

Succes en we horen graag wat het probleem nu was!

Greetz,

Michiel.

Hey jongens bedankt voor de reacties,Ik ben er even mee bezig geweest en ik denk dat mijn align filter verstopt zat of niet goed in elkaar ofzo.
Ik kon er moeilijk doorheen blazen heb hem uit elkaar gehaald,zag er niks aan,weer in elkaar gezet.....weer blazen....perfect.
Nou hopen dat dat het was, ga het van de week proberen

Nogmaals bedankt voor de reacties ik laat het julie weten

Mvg.Eric

Zojuist thuis gekomen van een middagje vliegen.
Een tankje of 6 weggevlogen met de trex700 en ik kan maar een ding verzinnen,
WAUW,wat een heli.Vliegt echt rete strak zo'n ding.
Motor stond veel en veelste rijk op die 2 slagen.
Nog een beetje fijn afstellen en dan is hij helemaal goed.
Nog bedankt voor de gebode hulp allemaal.

Mvg.Eric

Ja man wat een super apparaat, vandaag ook 2 tankjes mee gevlogen en idd HIJ VLIEGT HEERLIJK!!!

welke pijp heb je erop zitten, ik heb net een MP6 90 getest maar deze haalt het bij lange na niet met de Align 90 pijp, daar loopt ie echt veel beter op.

Ik heb een RXJ uitlaat.Lekker stil is hij zowiezo maar of hij goed is.....geen idee.
Ik heb eigenlijk niet zoveel ervaring met 90size motoren.
To nu toe loopt hij lekker in iedergeval

Ik heb ook de align pijp,....vind m zeker geen overdreven geluid maken, en de power vind ik prima, nog wat rijk afgesteld, maar niet echt vergelijkingsmateriaal...

alleen beetje moeizaam starten, maar als ie eenmaal loopt, ROCKIN!

Zeker geweldige machine.
Heb er zelf ook een net nieuw en ben nu ook bezig met fine tunen.
Heb de hoofdnaald nu net iets meer als 1 en een kwart open staan.
Kan denk ik nog wel wat armer want als ik geland ben hangen de druppels nitro aan mijn koelblok. Kan denk ik niet de bedoeling zijn, wel?:mrgreen:

Veel plezier en succes met je T700;)

Back