[inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bart_Banaan, 24 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Sjees, je laat ze ff met rust, dan gaat Roy zich ermee bemoeien en hop! theoretische escalatie....
    :D
     
  2. baert-jens

    baert-jens Guest

    badankt bart banaan
    ik ha ook een nitro kopen en door de uitleg kan ik nu alles zelf doen
    mvg jens
     
  3. Super uitleg, ik zelf wil nog een autotje bestellen, in gedachten had ik de stadiumbuggy DST 4WD van Kyosho, goede reviews, soms niet :$. Maarja ik heb een laag budget, en deze is daarvoor zeker geschikt, moet nog even een starter kitje halen dan. Maar 1 ding snap ik niet aan de uitleg, 1 tankje?? Gewoon een vol tankje?! En dat 6x, lekker veel brandstof dan;P

    Naja ik hoor het dan wel.
     
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Inlopen van je motor houdt gemiddeld zo'n beetje 1 liter brandstof opstoken in. Maar doe je het netjes en goed, dan gaat je motor lang mee.
     
  5. Met 1 liter bedoel je 1 tankje, of die 6 tankjes verdelen over 1 liter?? :S
     
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ik heb maar een tankje van 30cc :p LOL
     
  7. Maar dat is niet een antwoord op mijn vraag bert :p
     
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    nee, was meer een opmerking als reactie op het feit dat inlopen meestal een liter duurt zeg maar :p

    En die liter is dan gewoon 1 liter / door de inhoud van je tank = het aantal tanks.
    Dan is de motor pas ECHT ingelopen.
     
  9. luc-berkers

    luc-berkers

    Lid geworden:
    15 sep 2010
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Eindhoven
    inrijden

    mij lijkt het sterk dat je 1 liter nitro moet verbruiken voordat hij
    is ingereden dat is per auto verschillend de een heeft een kleiner tankje dan de andere ik heb er een van 75 cc dat is gewoon verschillend dus kan je niet algemeen zeggen bij fg hoef je dus minder te tanken dan bij nitro
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Deze discussie is al in dit topic gevoerd en je moet het ook zelf aanvoelen. Heb laatst ook 2 motoren (3.5cc) met 4 tankjes ingelopen.
     
  11. Naja, oke. Maar ik had geen zin deze topic helemaal uit te zoeken, dus ik dacht, posten maar! Bedankt voor de uitleg!
     
  12. Ik heb mijn nieuwe motor GXR-18 volgens fabrieks opgave en eigen inzicht ingereden. Eerst 4 slagen open tank leeg zachtjes aan iets gas, daarna 2 tankie's met steeds de schroef iets verder indraaien. Nu 4e tank afstellen naar normale waarden. 5e tank moet het kunnen. Fabriek geeft op 2 tot 3 tanks. Voor mijn eigen gevoel iets te weinig, maar ja hun bouwen die dingen of ze willen je gauw weer een nieuw motortje verkopen. Gebruik nu 16% nitro, zou ook mogelijk moeten zijn met 20% is een Kyosho Truggy DST.
     
  13. The_panda

    The_panda

    Lid geworden:
    22 jan 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    muizen
    heej
    ik heb nog een vraagje,
    kan het inlopen van de motor in meerder stukken gebeuren?
    bv maandag beginnen en dinsdag nog verderdoen?

    rob
     
  14. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Uiteraard kan dat. :yes:
     
  15. The_panda

    The_panda

    Lid geworden:
    22 jan 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    muizen
    super (;
    dan kan ik morge en overmorgen men motortje is inrijden (;
     
  16. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja daar is het intussen goed weer voor. Verwarm steeds voor het starten even de motor voor met een föhn, dan start ie een stuk makkelijker en komen er minder hoge krachten op de drijfstang ...
     
  17. The_panda

    The_panda

    Lid geworden:
    22 jan 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    muizen
    jha morgen word het in mechelen 22°c (;
    wist niet dat het met een föhn makkelijker starte is
    zal ik dan morge is uitproberen
     
  18. tigiy

    tigiy

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Den Haag
    hoi,

    Ik heb nu een gloednieuwe HPI Trophy 3,5 liggen. :D

    Ik wil hem gaan inrijden volgens de WOT methode

    Maar ik heb een paar vragen.

    Mijn HSN is al heel ver uitgedraaid. Hij is bijna gelijk aan de gouden cilinder.
    Is dat normaal. En kan ik hem dan zo een tankie stationair laten lopen?

    En moet ik hem dan daarna 2 tot 3 slagen opendraaien? Nee toch, dan valt die er denk ik gewoon uit.
    Hier heb ik over gelezen maar dat was dan bij een ander merk en niet bij een hpi.

    En mijn laatste vraag,
    Ik heb nu niet zoveel tijd om hem in te rijden. Ik heb eigenlijk alleen maar tijd om hem een tankje stationair leeg te laten lopen.
    Kan ik dan een week later gewoon weer verder met het inrijden?
    (ik heb er wel iets over gelezen maar het antwoord kon ik er niet helemaal uithalen)

    tigiy
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Lees dit topic eens door, kan heel verhelderend zijn gezien je vragen allemaal al behandeld zijn, zelfs je laatste vraag is nog 2 posts voor je behandeld.

    Klinkt misschien heel cru maar een beetje lezen mag ook wel, daar leer je van.
     
  20. Tamiya fan

    Tamiya fan

    Lid geworden:
    15 aug 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Eelde
    Ben op dit moment bezig met het inlopen van mijn tamiya tnx 5,2 cc motor. Tamiya adviseert om de motor na het starten een halve slag rijker te zetten. Heb er nu 10 tankjes op zitten en na de 4e was de bougie naar binnen getrokken waardoor hij niet meer door bleef lopen. Is dit normaal? Probeer hem nu langzaam aan tankje voor tankje wat armer te zetten 1/8.

    Heb er trouwens een nieuwe bougie ingezet en daar nu 6 tankjes mee verstookt zonder enige problemen. Ben hem nu steeds wat krapper aan het zetten merk nu dat het blokje los begint te komen. Na hoeveel tankjes is zon auto eigenlijk ingelopen?

    Misschien dat er iemand hier meer ervaring mee heeft dan ik hoor het graag.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina