[inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bart_Banaan, 24 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    De auto is in een halve tank klaar met inlopen de motor daarintegen duurt iets langer tussen 1 a 2 ltr is de inloopfase compleet afgerond
     
  2. Tamiya fan

    Tamiya fan

    Lid geworden:
    15 aug 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Eelde
    OK bedankt voor de info. Zal er nu ongeveer een liter op hebben zitten. Je begint nu wel te merken dat de motor steeds mooier begint te lopen alleen het optrekken gaat nog niet helemaal goed volgens mij staat ie in het lage toeren gebied nu wat te rijk. Dus zal wellicht de low speed nu ook 1/8 in moeten draaien.
     
  3. Firestrompel Flux

    Firestrompel Flux

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Den Haag
    Even mijn complimenten voor de heldere uitleg van Bart en mede forumgenoten.
    Sinds kort een auto gekocht en een gekregen van de oude hobby van mn schoonpa,
    en door gewoon te doen en logisch nadenken en de feedback van hierrrr is het mij ook gelukt om de tuut tuut aan de praat te krijgen en te houden !!
    Dus als het mij lukt...door te zoeken, ga ik ervan uit dat het voor iedereen helder is !!!

    Jongens bedankt !! Dit mocht ook wel eens gezegd worden UCH !!
     
  4. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss
    vraagje

    als ik vol gas geven dan loopt toerental helemaal terug en slaat hij bijna af wat kan dit zijn ?? krijgt hij soms te veel brandstof ?
     
  5. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.241
    Locatie:
    Schoonebeek
    Meestal staat hij te arm dan. Zet hem eens een kwart slag rijker en kijk wat hij dan doet.

    M.v.g. Mark
     
  6. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss
    heb even hoofd sproeier naald er uit ge haalt en schoon gemaakt leek wel of hij beetje vies was en nu doet hij super en Xt8 is zo snel als kanon
     
  7. MenJ82

    MenJ82

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    Is er iemand in of bij Emmen die mij wil helpen met het afstellen van mijn nieuwe SC8.
    Ik heb hem net binnen en even in de tuin een tankje op de fabrieksafstelling laten draaien.
    Ik wil deze wagen wel graag netjes afgesteld hebben.
     
  8. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.241
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik woon in Schoonebeek en je mag rustig een keer langs komen om de motor af te stellen.
    Maar rij wel eerst de motor in. Na 1 tankje is hij nog lang niet ingereden;)

    M.v.g. Mark
     
  9. MenJ82

    MenJ82

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    Bedankt voor je reactie Mark, het gaat ook om het goede inrijden. dus ook de 1e tankjes.
    Wil gelijk goed beginnen :D
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.241
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zeg maar wat je wilt. Ik heb redelijk wat ervaring met brandstof motoren, dus wil je best helpen met deze motor.
    PB anders maar even wat je wilt.

    M.v.g. Mark
     
  11. MenJ82

    MenJ82

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    PB verstuurt.

    Marcel
     
  12. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Ik heb een Kyosho Fazer A.M. gehaald, morgen proberen om deze met deze methode in te rijden. Moet ik deze ook 2.5 tot 3 slagen verder verrijken, of is dat tegenwoordig te veel.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    27.310
    Locatie:
    Sassenheim
    Het kan te veel zijn, zeker omdat de kyosho standaard al met een rijke afstelling komt. Even kijken wat die doet, vol gas moet je hem rennend (+/- 20km/u) bij kunnen houden probeer het even aan te voelen.
     
  14. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Ok bedankt, ik zal het eerst 2 slagen verrijken, kijken wat hij dan doet.
     
  15. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Trouwens nog een ding, hoor hier eigenlijk niet maar is wel net zo handig, op mijn transmitter staan sommige instellingen niet neutraal, maar op verschillende posities. Is dit door de fabriek gedaan en moet ik dat laten staan?
     
  16. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.241
    Locatie:
    Schoonebeek
    2 slagen is bij die motoren al te veel. Zet hem maar een halve slag rijker. Dat is waarschijnlijk meer dan genoeg.

    M.v.g. Mark
     
  17. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    Ik ben bezig met het inrijden van de auto, in het begin sloeg hij bijna steeds direct af na wat gas geven, bleek mijn throttle veel te laag te staan, ik moest zowat een 1/3e slag geven aan de throttle trim op mijn zender.

    Ik heb het gevoel dat hij nu iets blurpt tijdens het rijden, en er komt ook niet al te veel rook uit de uitlaat, dus te rijk zal hij niet staan?
     
  18. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    En nog een vraagje erbij, hoe warm mag een Kyosho Fazer motor worden?
     
  19. Jmanig

    Jmanig

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Enschede
    De motor wat erop zit is een GF16SG.
     
  20. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.241
    Locatie:
    Schoonebeek
    Dat zijn de nieuwe type motoren en die zijn beter dan de GZ-15 die op de eerste serie fazers zitten.

    Hou een temperatuur van maximaal 120 graden aan. Dan zit je wel goed.

    M.v.g. Mark
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina