[inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bart_Banaan, 24 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roger01

    roger01

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    252
    Locatie:
    geleen
    Eigenlijk geef je de vaste garde gelijk, maar je bent het er niet mee eens

    Ik vindt niet dat ze ongelijk hebben,alleen als ze zich er aan storen dat iemand vragen stelt die hij met de zoek functie of de stickys lezen had kunnen weten reageer dan niet.

    Clubs moeten meer organiseren, maar je weet ook dat mensen niet naar clubs toegaan

    Er zijn ook mensen die niet in club verband willen rijden . Die mischien wel een workshop willen volgen.
    Naar mijn idee schieten hier ook winkeliers in tekort .

    roger
     
  2. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Dus als ik het goed begrijp is het de schuld van iedereen (de vaste garde, clubs en winkeliers), behalve van de beginners zelf als het niet wil lukken?
    Ik weet nog een goede variatie op het hier veelgehoorde: "Je hoeft niet te reageren...", namelijk: "Je hoeft niet aan modelbouw te doen!"

    Het is nog altijd een hobby. Een hobby neem je omdat je tijd over hebt en daarvoor een nuttige of leuke besteding zoekt. Nu is modelbouw een vrij technische hobby, die het enige aan kennis en kunde van de beoefenaar vraagt. Dat is nu net de uitdaging ervan.

    Helaas is er in de afgelopen 20 jaar een generatie modelbouwers opgegroeid die zelden of nooit iets anders in hun handen hebben gehad dan "ready to run" modelletjes. Alles moet direct uit de doos rijden, vliegen of varen. Zolang het dan bij eenvoudige elektromodelletjes (vaak autootjes) blijft gaat het dan nog goed, maar zodra het allemaal wat geavanceerder en moeilijker wordt en er iets meer moeite voor gedaan moet worden ontstaan er problemen.

    Men komt dan op een forum als dit en verwacht dat er even een pasklare oplossing aangedragen wordt. Dat dat lang niet altijd mogelijk is komt niet bij ze op en geduld is meestal ook al niet het sterkste punt bij deze personen. Wat dan weer ontaard in het verwijt dat men niet geholpen wordt.
    Laat dit vaak genoeg gebeuren en je ziet dat de "oude garde" afhaakt.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Naar een club gaan betekent niet direct in clubverband te gaan rijden maar eens kijken kan echt geen kwaad. Vele van dit soort mensen zijn wel bereid een stuk grond in de buurt om te ploegen of een parkeerplaats af te zetten met pylonnen dus waarom niet nij een heus circuit kijken.

    Maar inderdaad bestaat er de angst om face-to-face contact te zoeken. Ook ik heb bij mijn club wel eens gasten aan het andere eind van de peddock zien rotzooien zonder advies te vragen. Over circuit-angst had ik al eens in een grijs verleden een topic gestart, altijd wel leuke reacties om terug te lezen.
     
  4. roger01

    roger01

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    252
    Locatie:
    geleen
    Waneer heb ik gezegd dat het de schuld van iemand is?
     
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Tja, zo komt het bij mij over.
     
  6. roger01

    roger01

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    252
    Locatie:
    geleen
    Met winkeliers bedoel ik ,dat zij workshops over het hoe en wat kunnen organiseren.


    mvg Roger
     
  7. roger01

    roger01

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    252
    Locatie:
    geleen
    Clubs moeten meer organiseren heb ik niet geschreven.

    mvg Roger
     
  8. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Waarom zouden winkels workshops moeten organiseren? Organiseert de supermarkt waar jij je boodschappen doet ook kookworkshops? Of de plaatselijke elektronicaboer computerworkshops?
    En wat betreft die opmerking over clubs, dat was een quote uit je eerder post?
     
  9. roger01

    roger01

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    252
    Locatie:
    geleen
    Waarom zouden winkels dit niet doen ,ik ben zelf werkzaam in de audio/video branche hier zijn demo dagen heel normaal daar werken ook de importeurs aan mee. Dit heet klanten binding.

    Ja die regel is gequote maar is geplaats door student

    mvg Roger
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Omdat winkeliers het zat zijn dat mensen lekker op het internet hun goedkope "troep" kopen en bij hun aankloppen voor een beetje en het liefst gratis support.
     
  11. roger01

    roger01

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    252
    Locatie:
    geleen
    Klopt helemaal niet bij ons gekocht krijg je er mooi een rekening bij.
     
  12. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Zullen we er maar over ophouden? Dit gaat echt helemaal nergens meer over.

    *vraagt zich nog steeds af waarom stickies niet gewoon op slot worden gezet*
     
  13. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Hoi Roger, neem dat eens op met je lokale modelbouw winkel en club, misschien dat zij wat met jouw adviezen kunnen. Hier klagen heeft geen zin en ook ik vraag me af waarom je deze discussie gebruikt om jouw gelijk te halen. Daar is dit topic niet voor bedoeld en en ik vind het jammer dan zo'n duidelijk topic over zo'n duidelijk onderwerp wordt 'vervuild' met allerlei -niet ter zake doende- onzin...
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Ach, we zijn allemaal mensen..

    En roger, ik snap je punt wel
    ik merk uit je verhaal dat je ons punt ook doorhebt

    Shops doen over het algemeen wel waar vraag naar is.
    Het zijn ondernemers. Wat is er mooier dan een hoop gratis publiciteit als zij een dergelijk evenement organiseren?
    Maar er moet wel vraag zijn.. Zonder vraag geen publiciteit, en geen omzet (op de iets langere termijn)

    Bij een goede shop krijg je al een uitleg hoe het werkt, en met wat doorvragen kom je erg snel op het correcte verhaal ipv "dit moet je gewoon niet doen"


    PS:
    Sticky op slot?
    kan..

    willen we dit echt? Auto´s is niet het onderdeel waar ik het meeste rondneus, dus jullie mogen het zeggen..
    Ik kan ook nog even vegen, zodat alleen het eerste bericht overblijft..
     
  15. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Stickies op slot lijkt me logisch.
    Discussieren kan in normale draadjes (ook over informatie die in een sticky staat)
    Wat je nu ziet is, dat men om wat voor reden dan ook het hele topic niet leest, om vervolgens op de laatste pagina een vraag te stellen die juist in de sticky worden beantwoord.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina