Inrijden met huidige temperaturen.

• Topicstarter Topicstarter MobFigure
  • Startdatum Startdatum
M

MobFigure

Guest
Hallo allemaal.

Ik heb vorige week mijn impulse gestart en toen was het rond de 10 graden ik heb er toen niet meer gereden alleen ff laten draaien.
Ik wilde heb vandaag gaan inrijden maar, de temp ligt hier rond het vriespunt, er is al een keer een topic over geweest en stond volgens mij in dat het slecht was om met zulke temperaturen in te rijden.
Dus kan het of is het afgeraden?

Als ik het allemaal goed begrepen heb, draait het allemaal om de werktemperatuur. Die moet op een bepaalde hoogte liggen.

Het inrijden met lage temperaturen is wel mogelijk, maar volgens mij moet je je werktemp van je motortje goed in de gaten houden. Als de temp goed is, kan je nu best je motortje inrijden.

Marco.

Ps.
Mocht ik er naast zitten, wordt dat hier vast wel vermeld, dus wacht even iets meer reacties af voordat je, overenthousiast gaat rijden ;)

Ik weet niet hoe het bij jou is maar hier is het nog flink bagger op straat, ik zou het niet doen. Morgen zijn de voorspellingen iets gunstiger: droog, bewolkt en 8 graden.

Maar het gaat idd om bedrijfstemperatuur en het in beperking houden van je toeren en een behoud van een goede smering (rijke afstelling).
Als het buiten 10 graden kouder is zal ook de bedrijfstemperatuur 10 graden lager zijn en dat is ook niet helemaal goed.....

Ikzelf ben bezig om mijn hpi in te rijden...tot nu toe nog geen problemen.
Iets krapper afstellen dan normaal, niet te krap, zodat je motor op temp komt. Daar draait het allemaal om...de temp van je motor, te warm is niet goed...en te koud ook niet.

Gister heb ik ook nog gereden en gaat allemaal wel goed volgens mij...motor loopt mooi stationair en slaat niet af. Nou moet ik wel zeggen dat ik het vandaag nogal erg koud vind en ik weet nog niet of ik me er vandaag aan gaat wagen....

Het is een keus die je zelf moet maken denk ik, maar het is, volgens mij, nog steeds het beste om met aangename temperaturen de motor in te rijden...

Remco

Back