Inrunner voor 1,5 kg vliegtuigje (dubbeldekker)

Wie heeft er een voorstel voor me, wat is goed voor een dubbeldeks 1,5kg vliegtuigje..?

evt met advies over regelaar en bijpassende accu

ik hoor het graag, heb er met vliegtuigjes niet zoveel ervaring mee..

dank
Jelle
(ow, en als iemand nog een regelaar voor 5 lipo's heeft liggen, ik hoor t graag..)

een Dubbeldekker van 1,5 KG is wel wat vaag ...

Is het een "Tigermoth" achtig kistje dat alleen maar wat hoeft rond te tuffen of is het een full-acrobatic "Pitts" of "Ultimate" .... of is het een echte racer á la "Mong Special" .... voor elke oplossing heb je een andere motor/prop combinatie nodig ....

Als je een binnenloper zoek, is een MegaMotors "ACn 22/10/5" misschien iets, op 2S lLipo met een 9"x6" propje, zal je iets van 35A verstoken met een porpspeed van ruim 20 m/s (=70K/h) .... en met ca. 250Watt heb je ruim voldoende vermogen ... motortje weegt ca. 100 gram

wie weet waar je goed inrunners kan kopen, of liever zelfs een complete aandrijving, lipo, motor, regelaar?

Mijn vaste leverancier heeft ze zo niet, en bij andere zie ik ze niet op internet staan.

Bij voorbaat dank!!
Jelle

Waarom moet het per sé een inrunner zijn eigenlijk? De keus in outrunners is veel groter. En de meeste outrunners bevestig je net als een gewone Speed-achtige of een inrunner. Enige verschil is dan dat de buitenste huls draait en niet het binnenwerk.

omdat t bokje niet sterk genoeg is voor een outrunner, er zat een normale brushed motor in, maar (na praktijk ervaring) het is gebleken dat die niet sterk genoeg was...

vandaar...

Niemand?

Jelle,
Ik kan je niet volgen. Het enige verschil tussen een in- en outrunner is dat bij de één de buitenste huls draait en bij de ander het binnenwerk. Het montagevlak bij outrunners is in veel gevallen gewoon stationair dus dat draait niet. En die kun je dus op precies dezelfde manier vastschroeven als een inrunner of gewone Speed-motor. Als de sterkte van je motorschotje een probleem is...waarom zou dat met een inrunner dan ineens over zijn?
Mij maakt het verder niet uit als je persé een inrunner wilt maar die zijn er gewoon veel minder......Daarbij heeft een inrunner een veel hoger kV, waardoor je een kleinere prop (=inefficiënter en vooral geschikt voor het snelle werk, niet voor trekkracht) moet gebruiken, het rendement is lager, ze zijn duurder. Het is niet voor niks dat je ze bijna niet vindt hoor :lol: en dat bijna iedereen buitenlopers gebruikt, tenzij je het hoge kV nodig hebt (bijvoorbeeld in EDF units, speedboten, constructies met vertraging, speed vliegtuigen)

Anyway, je vertelt niet wat je vaste leverancier is maar heb je bij RCTechnics.eu en Perba.com gekeken?

Back