Hoe meer foto's hoe beter [emoji3] Al zijn ze allemaal hetzelfde [emoji23][emoji23]
Neeeee dit moet juist een verzameldraadje worden met alle perikelen over de inside. Dus lekker doorgaan!!!
Ok, alle perikelen dus en fotos....
Nou dat verzoek komt mooi uit want hoewel het inderdaad een klasse bouwpakket is betekent dat niet dat alles van een leien dakje gaat. Die verhalen van in 9 uur vlieg-klaar geloof ik al helemaal niet. Het schuurwerk van de achterlijst en de romp-punt, het folieen, de installatie van de servos en hevels, je zender programmeren en zwaartepunt afstelling, het kost allemaal best veel tijd.
Ik ben misschien het verst van allemaal (zie fotos) maar dat komt meer omdat ik als eerst begonnen ben dan dat ik nou zo een snelle bouwer ben. En dan gaat er ook nog wel eens wat mis....
Perikelen dus:
Ik had netjes mijn motorschot geplakt met dikke CA en vervolgens flink schuren. So far so good. Toen mijn motor geprobeerd.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5691__Turnigy_2217_20turn_860kv_22A_Outrunner.html
Met een 10 x 7 prop gaf mijn ampere meter amper 15 amps aan - dus ik naar een 11 x 6. Toen werd het 16.5 amps. Maar hoewel dat binnen de operating current ligt werd mijn motor gloeiend heet.
En vervolgens kwam het motorschot los... Gelukkig pas nadat ik de motor had gestopt. Tegen al die hitte kon de CA verbinding niet op.
Tja, misschien maar beter ook want het bleek dat het randje dat contact maakt door al het schuren beneden nog maar 1 mm dun was en was er ook een gat ontstaan. De bovenste helft was met 2.5 tot 3.5 mm iets beter
De oplossing was een dik uurtje beter hobbywerk. Ik heb het motor schot met epoxy geplakt en vervolgens 4 gleufjes gezaagd/gevijld langs de hoeken, in de lengte van de romp-punt. Daar heb ik vervolgens een stukje carbon staaf dat ik van de voorlijsten over had, in geplakt. Op de onderkant heb ik een extra stukje 1 mm triplex geplakt (bruine plek). Dan een beetje plamuur en insmeren met CA lijm en het geheel is keihard en de overgang tussen romp en spinner bijna perfect.
Op de fotos ziet het er allemaal erg lelijk uit maar geloof me, na het folieen is het super strak.
Ik wil nu toch een andere motor en denk nu aan deze, met een 10 x 7 of 11x6 prop.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...K3_2836_1040kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
Nou goed, opletten dus dat je niet de fanatiek schuurt is de samenvatting van dit verhaal.
Geniet van de fotos, ondertussen ik bouw rustig verder en maak er verder geen wedstrijd van,
En als jullie nog motor tips hebben hou ik me aanbevolen,
groetjes
Roger