Ik ben eindelijk ook lekker aan het plakken geweest!
Als eerste, geheel volgens de bouwbeschrijving, de staartdelen en de romp in elkaar geplakt.
Ik vind de staart mooi!!.....misschien ga ik daar toch transparante folie op plakken!
Het motortje heb ik ook meteen een plekje gegeven en de romp ruw in vorm geschuurd om hem makkelijk proef te kunnen draaien
(hij draait overigens precies volgens de gegevens van Reisenauer een 12,5x6 met zo'n 17A en 198W rond, dan zal de 1230gram statische trekkracht ook wel waar zijn en zo voelt het ook!....ik ga daar als eerste mee vliegen en als ik gekker wil heb ik nog een 13x7 en zelfs een 14x8 liggen maar ik denk dat ik dan veel gekker doe dan waar de kist voor bedoeld is)
Gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik de Climaxx-romp er even naast gelegd en die voelt dan ineens als een dinosaurus aan zeg!!
De Climaxx romp zonder de V-staart en zonder de motoraccu (maar wel nog met aparte ontvangeraccu) voelt bijna een keer zo zwaar aan als de Inside-romp zoals die nu is (dat is met motor/regelaar/motoraccu, ontvanger en staartdelen)
Ik heb geen idee hoeveel gewicht er nog bij gaat komen om hem vliegklaar te krijgen maar hier zit al een heel groot gedeelte van het gewichtsverschil!!....ik denk dat alleen de romp straks al de helft lichter is.
Nu weer ff een weekje werken en volgende week hoop ik de vleugel ook een heel eind in elkaar te krijgen!