instalatie van motor

Als je daarmee de down- ens side stelling van de motor bedoeld, dan moet ik je teleurstellen. Deze instellingen zijn afhankelijk van het type model, propellergrootte en nog een paar grootheden. Maar heel erg kritisch is het niet. Gewoon de motor inbouwen en als het achteraf niet juist blijkt te zijn, dan corrigeren.

. Deze instellingen zijn afhankelijk van het type model, propellergrootte en nog een paar grootheden.

Klopt helemaal.

Maar heel erg kritisch is het niet. Gewoon de motor inbouwen en als het achteraf niet juist blijkt te zijn, dan corrigeren.

Klopt niet, toestel heeft torque, motor vangt dit op. Als een motor recht een vliegtuig staat is bijna niet te vliegen... En dit uittrimmen kun je niet. Heb mijn Mid West Aerostar ook eens gevlogen met de motor er kaarsrecht op. Ik heb niet gevlogen, maar iemand die al 50 jaar aan de hobby doet. Stabilo lag eraf, was niet te vliegen.

Als een motor recht een vliegtuig staat is bijna niet te vliegen... En dit uittrimmen kun je niet. Heb mijn Mid West Aerostar ook eens gevlogen met de motor er kaarsrecht op. Ik heb niet gevlogen, maar iemand die al 50 jaar aan de hobby doet. Stabilo lag eraf, was niet te vliegen.

Op mijn Fourstar 60 staat de motor er gewoon kaars recht op .

En daar kan je gewoon mee vliegen , geen probleem.

alle roeren staan neutraal.

Zoals N.P.S al zegt gewoon recht er op en als er teveel naar een kant gaat met een paar schijfjes corrigeren.

Mvg Johan

Dan wil ik er eens op in gaan...

Heeft het dan te maken aan de motor die op je FS staat ? Of zit de domping en side-trust dan in het motorschot verwerkt ?

Mvg

Lindert

Back