Installatie Walkera G2d op Phantom FC40

Hallo,

Ik heb een Phantom FC40. De FC40 camera gebruik ik niet zo vaak. Voornamelijk Go Pro camera. Nu heb ik een gimbal aangeschaft. Walkera G2D. Heeft iemand ervaring wat de beste manier is om deze te bevestigen en aan te sluiten? Ik heb ook een hendeltje voor achterop de TX om de tilt functie te activeren. De G2D heeft deze functie ook.

Op youtube heb ik al wat mensen gezien dit dit helemaal voor elkaar hebben, maar nergens een tutorial. Hopelijk kan iemand me helpen. A step by step gids zou helemaal fantastisch zijn.

Ik hoor het graag.

hoe kom ik aan zo'n ding

379d8dca-5f9f-4ed4-89a2-5bd8b2e199a2zps6457ed05.jpg

heb nu ook de G-2D gimbal en zolas je op de foto ziet lijkt mij de kabel die in de naza gaat en naar de gimbal moet aan de kleine kant
en wat is het beste stroom van de phantom te nemen of via de lipo

DSC0250.jpg

let op.

met de g2d kan je enkel geen tilt en max tilt ingeven. niet traploos ertussenin.

zorg dat je in de naza alle schakelaars goed hebt staan en gimbal sturing aan.

Zorg wel dat je hem aansluit op de F2 van de naza .
En de andere uit einde op de gimball tilt zonder de plus .
Suc6

Laatst bewerkt:
let op.

met de g2d kan je enkel geen tilt en max tilt ingeven. niet traploos ertussenin.

zorg dat je in de naza alle schakelaars goed hebt staan en gimbal sturing aan.

Ik heb hem ook Gerard en kan zowel op de ontvanger als via de Naza gewoon elke tilt positie kiezen met een draaiknop, dus traploos werkt prima :-)

ja kiezen ja en instellen met de eindpunten.
maar toch niet traploos met de slider in iedere gewenste hoek tijdens de vlucht of wel ?

even te verduidelijking.

met de tilt vd gimbal op een vrij ontvanger kanaal kan ik traploos tilten.

via de naza krijg ik dat niet voor elkaar

ik denk niet dat dat gaat

want die rx gebruik ik 6 kanalen sbus al, de ontvanger heeft niet meer fysieke normale uitgangen.

Ff kort inhaken met een vraag; wat maakt het voor verschil als je de gimbal aansluit via de naza in plaats van direct op de ontvanger. Ik kan namelijk de gimbal via de ontvanger ook keurig traploos tilten middels een draaiknop op de zender, kanaal 9.....

Geen verschil....het scheelt een vrije poort op je ontvanger die je misschien voor wat anders had kunnen/willen gebruiken :-)

Ik heb inmiddels de futaba zender vervangen voor een originele dji

Frapant detail is dat de tilt dan wel in alle standen werkt.

Weet iemand waar ik zon wit hendeltje kan kopen ????

Back