Ik krijg regelmatig PBtjes en mailtjes van mensen die wel een F5B kist willen hebben maar nog steeds het idee hebben dat het duur is.
Tot een bepaald niveau is het allemaal goed betaalbaar.
Je moet ook wel wat vliegervaring hebben om een hotliner goed te kunnen sturen.
Je weet dus ook dat het ietsje duurder is dan een piepschuim modelletje.
Hoe duur?
Valt best mee.
Ik heb even wat dingen op een rijtje gezet.
Ik ga uit van een Hawk F5B, volgens een wedstrijdvlieger zit daar 40 rakken in, dus geen slecht model.
Ook ga ik voor een goede, betrouwbare motor, die eventueel ook nog bruikbaar is in een opvolger.
De prijzen zijn gewoon de prijzen die ze in de winkel vragen.
Hawk F5B: 229 euro
3 servo's D60: 60 euro
Motorspant, hevels, etc : 10 euro
Spinner + prop: 55 euro
Regelaar Himodel 200A : 60 euro
Kontronik Kira 600-xx 6.7:1 motor : 220 euro
Goudstekkers 3 paar 6mm : 18 euro
Totaal zit je op 652 euro
Daar komt dan nog een lipo bij, het ligt eraan hoeveel cellen je wilt vliegen, 4 of 5S.
Maar die koop je voor 40-60 euro.
Deze setup is goed tot ongeveer 2000 watt, voor de meeste beginners meer dan voldoende.
Waarschijnlijk kan de setup meer maar dan zou de regelaar wel eens stuk kunnen gaan.
Ik besef dat het een hoop geld is maar voor de meeste mensen is het wel te doen.
Je bent van het ge-experimenteer af, de motor is gebruikt ook nog geld waard en kan jaren mee.
GJ
Tot een bepaald niveau is het allemaal goed betaalbaar.
Je moet ook wel wat vliegervaring hebben om een hotliner goed te kunnen sturen.
Je weet dus ook dat het ietsje duurder is dan een piepschuim modelletje.
Hoe duur?
Valt best mee.
Ik heb even wat dingen op een rijtje gezet.
Ik ga uit van een Hawk F5B, volgens een wedstrijdvlieger zit daar 40 rakken in, dus geen slecht model.
Ook ga ik voor een goede, betrouwbare motor, die eventueel ook nog bruikbaar is in een opvolger.
De prijzen zijn gewoon de prijzen die ze in de winkel vragen.
Hawk F5B: 229 euro
3 servo's D60: 60 euro
Motorspant, hevels, etc : 10 euro
Spinner + prop: 55 euro
Regelaar Himodel 200A : 60 euro
Kontronik Kira 600-xx 6.7:1 motor : 220 euro
Goudstekkers 3 paar 6mm : 18 euro
Totaal zit je op 652 euro
Daar komt dan nog een lipo bij, het ligt eraan hoeveel cellen je wilt vliegen, 4 of 5S.
Maar die koop je voor 40-60 euro.
Deze setup is goed tot ongeveer 2000 watt, voor de meeste beginners meer dan voldoende.
Waarschijnlijk kan de setup meer maar dan zou de regelaar wel eens stuk kunnen gaan.
Ik besef dat het een hoop geld is maar voor de meeste mensen is het wel te doen.
Je bent van het ge-experimenteer af, de motor is gebruikt ook nog geld waard en kan jaren mee.
GJ