Instel problemen met een Jeti spin 66

Hallo,

Ik heb een probleem met het instellen van mijn Jeti spin 66 regelaar, namelijk mijn gasknuffel reageert net goed.
De eerste 20 a 30 procent van mijn gasbereik gebeurt er niks en daarna loopt hij schokkerig aan. Na 20 a 30 procent werkt de regelaar goed. Mijn zender is een Graupner MC-22 motor is een Hacker A50-16S. Ik heb verschillende settings voor de timing geruikt en daardoor verandert er niks. Zelf heb ik het idee dat het aan een afstelling van de regelaar ligt, want er zijn een tweetal afstelling die ik niet begrijp namelijk "intial auto point" en "auto inc. End point on from" zie ook foto dit is een stukje van de handleiding van de regelaar van de Jeti site. Wie kan mij hier meer over vertellen of wie heeft er een ander idee over mijn probleem.

spinregelaar.jpg

Mvg,

Hoi Daniel,

Het kan zijn dat je gas kanaal gereversed moet worden.

Ook kan het zijn dat je minimale gasstand (stationair) nog te hoog staat, de waarde die de regelaar dan onvangt ziet ie niet als 'gas' laag, maar ergens in het gebied waar de regelaar normaal regeld. Vaak kan je via ATV op je zender de gasknuppel wat meer slag laten maken (ook te zien met een servo)

Suc6
Winfried

gas kanaal gereversed kan niet. Waar je wel op moet letten dat de travel adjustment (de servo weg) dus gewoon van -100% naar +100% gaat. Ook moet de (sub) trim in het midden staan.
(dit geld overigens voor alle regelaars.)

Verder ligt het probleem zeer waarschijnlijk al bij de instellingen die jij opgeeft. (ik heb zelf geen jeti spin)
Je zal moeten spelen met deze settings. Zo te lezen kan je manueel instellen wat de rem, volgas knuppelstanden zijn. Die optie zal je zeer waarschijnlijk nodig hebben.

Het stotterig aanlopen kan je hiermee niet verhelpen denk ik. Met het veranderen van de timing kan je wel wat winnen. (evt. ook de schakelfrequentie, maar dat zal een minimaal verschil zijn)

ik heb ook een mx22 en hacker A20 met hacker regelaar.

als ik de boel opzet reageert de gas de eerste klikjes niet, hoe ik dit oplos is de trim bij het activeren helemaal toe heb staan en na activeren de trim hoger zet tot de motor net niet begint te draaien.
Als ik dit niet doe neemt de motor niet op en schokt hij. Met verhoogde trim stand reageert hij direkt.

eens proberen zou ik zeggen

Back