instelhoek verschil voor schaalmodel

Wie kan mij helpen :?:

ik ben een volksplane VP-1 aan het bouwen op 60 cm spanwijdte rubber aangedreven. Maar hoeveel graden instelhoek verschil tussen vleugel en stabilo is het beste volgens jullie :?:

Geef jullie reacties maar en dan zie ik wel.

bernard.

hmmm jah dit is altijd het probleem bij mij ik neem gewoon het profiel over van de tekening. dus vandaar dat ik t niet weet misschien is het wat om op

www.indoorflight.com
te kijken en dan bij schaaldocumentatie en dan bij foto's staat de volksplane vp-1 daarop is het profiel te zien.

@Indoorflyer!

Tja . . . wat zal het zijn? :roll:

Ik durf het niet te zeggen . . .

Lijkt me iets Clark-Y achtigs, NACA 2412? :?

Clark-Y bouwt makkelijk! :D

Ik 8) zou voor 1,5 graad voor de vleugel en 0 graad voor het stabilo kiezen, en de vleugel en het stabilo zo bevestigen dat je makkelijk de instelhoeken (en dus de EWD (EinstellWinkelDifferenz)) kunt veranderen. :D

Of zeg ik nou iets heel raars? :?

En de eerste starts buiten, 's avonds, ondergaande zon, boven van dat mooie zachte, lange, wuivende gras, met van die dingtjes er bovenop! . . .

Dan kan je niets gebeuren. :D

jan

in ieder geval bedankt voor je reactie.

alleen dit gaat niet echt zozeer op he
En de eerste starts buiten, 's avonds, ondergaande zon, boven van dat mooie zachte, lange, wuivende gras, met van die dingtjes er bovenop! .

het model is bedoeld voor in de zaal te vliegen. maar zal er rekening mee houden dat ik ze zo bevestig dat ik zowiezo het stabilo anders kan instellen de vleugel zal moeilijk gaan. Heb wel wat naavraag gedaan aan indoor schaalvliegers en die vliegen bijna allemaal met 3 graden op de vleugel en 0 op het stabilo

Het model krijgt vorm. de vleugels en het stabilo zitten eraan met, volgens ons het juiste instelhoekverschil. De foto's van de losse onderdelen komen eraan. En zodra alle onderdelen eraan zitten natuurlijk wel meer foto's.

Back