instellen futaba tj6

Discussie in 'Model elektronica' gestart door ron langeweg, 31 mrt 2020.

  1. ron langeweg

    ron langeweg

    Lid geworden:
    31 mrt 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    dinteloord
    Het gaat om de zender Futaba tj6. En het gaat om een voerboot met 2 motoren. Nu is het zo dat kanaal 1 en 2 voor rechtdoorvaren is. Als ik de knuppel naar links of rechts duw dan hoor je de motoren meer toeren geven. Nu wil ik het zo hebben dat hij harder vooruit vaart. maar heb geen enkel idee hoe en waar te beginnen.
    en zou graag weer met me bootje gaan vissen.

    zou er iemand bereid zijn om me hier mee te helpen tegen betaling natuurlijk.
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Welkom op dit forum Ron. Het probleem hoeft niet in de zender te zitten. Heel veel voerboten hebben een print in de boot zitten die alles regelt. Daar zit de mixer in die de motoren aanstuurt en het mogelijk maakt om te sturen. Het probleem is dat er door de gebruiker bitter weinig te veranderen valt aan die print.
    Maar je kan eerst kijken of wat ik schrijf ook klopt. Helaas ken ik de T6J niet maar ik ken wel een paar andere Futaba zenders. Sla de handleiding er op na en zoek de mixers. Als je de handleiding niet hebt kan je die HIER vinden.
    Ga naar dat menu in de zender en kijk of en hoe die mixers staan ingesteld. Staan de mixers uit (INH van inhibited) dan klopt wat ik hierboven schrijf en kan je er niet veel aan doen.
    Staan de mixers aan (ON of ACT van activated) dan wordt het toch wel in de zender geregeld. Ga nu kijken hoe de mixers ingesteld zijn. De kans is groot dat de mixers niet helemaal op 100% ingesteld zijn. Als je die wel op 100% instelt is de kans groot dat je wel vol gas kan geven. Het zou kunnen dat sturen op volle snelheid wat slomer gaat worden omdat het toerenverschil minder groot kan worden maar dat kan best meevallen.
    Succes.
     

Deel Deze Pagina