Instellen Graupner power V35 esc in helicopter

• Topicstarter Topicstarter jock
  • Startdatum Startdatum
J

jock

Guest
In de gebruiksaanwijzing van de snelheidsregelaar (Graupner Power V35) is aangegeven dat, om deze in te stellen, je moet beginnen met 'gas dicht' op de zender om vervolgens na het uitgaan van de LED meteen volgas te geven om vervolgens weer naar de 'gas dicht' positie te gaan. In de Duitse beschrijving wordt gewaarschuwd dat de motor meteen zal gaan draaien, de Engelse beschrijving noemt dit niet. Nu ben ik bang dat als ik meteen volgas geef dat de tandwielen (van mijn spiksplinternieuwe Robbe Eolo) me om de oren gaan vliegen.
Wat is nu de beste methode om de snelheidsregelaar in te stellen?
Jock

Als dat een eenmalige actie is om je ESC af te stemmen op je zender/ontvanger dan zou ik het doen met de motor uit het toestel gehaald. Daarna plaats je hem terug en kun je je "gas" doseren.

groet,
Alex

Ha die Alex,
Bedankt voor je reactie. Het is gelukt en inderdaad blijkt dat het een eenmalige actie is. Ik heb de motor er even uit gehaald en vervolgens de ESC afgesteld.
Wat ik me nu nog afvraag is hoe je de ESC kunt resetten?
Jock

Nee, helaas. De handleiding is net zo kort als de snelheidsregelaar klein is. De website van Graupner biedt geen mogelijkheid om een vraag te e-mailen dus ik zoek gewoon verder.
Jock

Back