Instellen Gv1

Ik kan mijn Gv1 maximaal instellen op het volgende toerental: 1785r S2
Nu wil ik alleen kijken of ik net iets meer toeren kan draaien met de Rossi 53 in mijn rapie.
Het lukt mij niet om ergens een menu te vinden waar ik het toerental van S1 of S3 in kan stellen.
S2 heeft volgens mij gewoon een maximum van 1785 rpm.
Ik gebruik overigens een Spektrum Dx7 zender met 3 standen schakelaar om de Govener in te schakelen.
Wie weet wat ik zou moeten veranderen of waar in het menu iets ongestwld moet worden?
Ik heb de gebuiksaanwijzing al meerdere keren doorgenomen.....

Martijn

Martijn,
S1, S2 en S3 zijn allemaal tot max. 2100 toeren in te stellen.
En de toerentallen stel je in OP de governor zelf.
Heb je de gov. op een 3 standen schakelaar zitten dan zul je de idle-up moeten selecteren (S1, S2, S3) met die schakelaar om dan vervolgens op de governor het gewenste toerental in te stellen dmv de + of -
En misschien is er wel iemand op het forum die miss wel heeel dichtbij je woont, om je de helpende hand te bieden!

grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
Als ik bij S2 (de enige van de 3 die ik kan instellen) verder op het + knopje klik gaat het toerental niet verder dan 1785 (wel lager met het min knopje).
Daarom dacht ik misschien kan ik bij S3 (welke ik niet kan vinden) wel boven dat toerental uitkomen.

Martijn

Dan zit er iets nog niet goed ingesteld betreft toewijzing voor de 3 standen schakelaar.
Want je zult met die swich, en als je venster op de governor op de toerental S1/S2/S3 staat, moeten kunnen schakelen tussen die 3 standen.
Activeer jij je governor dmv de "stick" of met een switch?

Eric.

Dan zit er iets nog niet goed ingesteld betreft toewijzing voor de 3 standen schakelaar.
Want je zult met die swich, en als je venster op de governor op de toerental S1/S2/S3 staat, moeten kunnen schakelen tussen die 3 standen.
Activeer jij je governor dmv de "stick" of met een switch?

Eric.

Ik heb op de drie standen schakelaar op stand 1: GV1 uit, in stand 2 en 3 staat de gv1 aan.
Maar als ik schakel zie ik nergens iets veranderen kwa extra S1 of S3 functies.....

Als je in het menu in de gov. bij de toerentallen zit, en dan als je schakeld van 1 naar 2 (bijv.), dan zal het knipperende 1tje achter de S (teken dat je in het eerste Set-up toerental zit) moeten veranderen in een 2.

Heb je jouw governor op twee verschillende kanalen op je ontvanger aangesloten?
1 kanaal om de gov IN te schakelen, en een 2e kanaal om van toerentallen te wisselen.

Je kunt beter het advies wat Gerard al voorstelde volgen en "live" hulp zoeken, wat veel makkelijker werkt, en vooral veiliger.

Eric.

In alle 3 de standen van de schakelaar knippert de S2.
Ik heb nog wel een stekkertje aan de GV1 over waar Aux (rpm) bij staat.
Maar aangezien ik met de Dx 7 vlieg past deze niet in de ontvanger AR7000 omdat de rest van de kanalen bezet zijn.
Zit hier het probleem? En zo jah hoe is dit op te lossen??

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de governor met 1 kanaal om In te schakelen en nog 1 kanaal (aux) voor de toerental settings.
En dan heb je idd minimaal een 8 kanaal's ontvanger nodig.
Ik gebruik de Spektrum AR9000 9 kanaals ontvanger juist hierdoor, want je hebt dan 9 kanalen en 2slot's extra voor batterij(en) of voltwatch ed.

Grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp is de GV1 niet echt full te gebruiken in combinatie met de Ar7000 ontvanger.

Mijn zender is dus ook maar 7 kanaals (DX7).
Of kan ik de Ar9000 ook gebruiken voor dit doeleinde met de Dx7?

Groeten Martijn

Hoe kom je dan op 8 kanalen?
3x Swash
1x Tailservo via gyro
1x Gyro sensitivity
1x Gas via GV1
1x GV1 aux (hiermee stel je via de zender inderdaad het toerental in)
--------------------
7 Servo's

Dus als ik het goed begrijp is de GV1 niet echt full te gebruiken in combinatie met de Ar7000 ontvanger.

Mijn zender is dus ook maar 7 kanaals (DX7).
Of kan ik de Ar9000 ook gebruiken voor dit doeleinde met de Dx7?

Groeten Martijn

Dat 2de kanaal op de GV-1 heb je niet echt nodig, dat is een soort van aan en uit schakelaar die je weer los van de IDL UP kan gebruiken

Sommige piloten doen de idle up schakelaar meestal ook een 3 standen in combinatie met de governor schakelen .
Dus idle up 1 is bijv zonder GV 1200 rpm en als de GV 1 aan gaat draait ie iets harder zodat je weet dat de GV1 werkt .
Idle up 2 1500 , met GV1 15530 bijvoorbeeld , idle 3 1750 en met GV1 1770 bijvoorbeeld .
Zodoende kan je dus met 1 schakelaar meerdere dingen aansturen , tenminste met een FF9 wel .
Ik doe alles apart met schakelaars , vind ik fijner en ik kan alles afzonderlijk controleren of t wel werkt .

Ik heb het zo in mijn Ontvanger zitten:

Throttle--> GV1 throttle
Aileron--> swashplate
Elevator--> swashplate
Rudder--> Gyro
gear--> Gyro sensitivity
Aux1--> swashplate
Aux2--> GV1 on/off m trim

GV1 Aux (rpm) is dus nergens aangesloten.

Door Gv1 Aux rpm aan te sluiten ipv ''GV1 on/off m trim'' in de ontvanger kan ik wel S1 en S3 instellen.
Maar het toerental kan niet meer worden dan 1785.
In S1 heb ik de Gv1 uitgeschakeld en in S2 en S3 ingeschakeld dus dat werkt nu wel.
Nu het toerental nog omhaag krijgen.........
Als ik de Gear ratio hoger zet kan ik overigens wel een hoger toerental invullen.
Maar de 8,5 hoort volgens mij bij de raptor??

Martijn

Vreemd dat je rpm niet hoger kan ???
Normaal moet dat niks te maken hebben met de tandwielverhouding !!
Ik heb t idee dat of de GV1 niet goed werkt of er toch iets ergens niet goed ingestelt staat .
Aangezien ik t nog geen weer vind om te gaan vliegen kan ik je ook niet aanbieden om ergens wat af te spreken om s kijken wat t probleem zou kunnen zijn .

Dat 2de kanaal op de GV-1 heb je niet echt nodig, dat is een soort van aan en uit schakelaar die je weer los van de IDL UP kan gebruiken

Dat is inderdaad hoe ik het gebruik.
Een aparte swich voor het in schakelen van de governor en een switch voor de toerental keuzes, zodoende gebruik ik 2 kanalen.

Eric.

Back