instellen gyro (hk401b)

Ik heb wat problemen ivm het instellen van een gyro van Hobbyking, de 401b op een DX6i. (Heli is een HK450 PRO (belt versie))
Zelfs nog na het bekijken van de video's van Finless Bob. Hij stelt op zijn zender (wel geen Spektrum) een beginpercentage in van 40% op het gyro kanaal, via travel adjust. Dat heb ik dus gevolgd.
Hierna wilde ik zorgen dat ik geen binding kreeg op de tail slider. Wat ik ook doe, als ik de gain op de gyro zelf niet aanpas (naar ongeveer 80%), blijft de staartservo zoemen, zelfs als ik nog +- 2mm speling heb naar de rand van het asje toe. Het rare is dat dit zoemen vd servo slechts aan 1 kant zo is?? De staartservo is nochthans zeker gecentreerd, en er is ook geen subtrim gebruikt want ik heb een servoarmpje gevonden dat 90° geeft.

Klopt het ook dat er 2 manieren zijn om de gyro in te stellen:
1) via de bovenvermelde manier van travel adjust.
2) via het gyro sense menu.

Dit vraag ik omdat ik nu blijkbaar de gyro op INH moet zetten. Anders is hij namelijk onmogelijk in rate mode te krijgen dmv de knop.
HH mode werkt nochthans als gyro op 'inh' staat, want als ik een rudder stick input geef, blijft de slider ook nog staan nadat ik de stick heb losgelaten.
Schakel ik de knop dan om naar rate mode, centreert de slider zich terug na loslaten van de stick. Volgens mij toch tekens dat beide modes correct werken.

Klopt dit een beetje wat ik zeg?

Back