Instellen LRP

Ik heb een tweedehands brushless motor gekocht, samen met een regelaar. Ik heb hem net even getest, maar ik heb het idee dat de wagen vooruit langzamer gaat dan achteruit, dus ik heb het idee dat er ergens iets ingesteld moet worden. Ook loopt hij in zijn vooruit onregelmatig (schoksgewijs)
Hoe stel ik zoiets in??

Groeten

Arno

Misschien ook even handig om erbij te melden om welke regelaar het gaat? Zit de manual erbij? Zo ja, heb je hem wel opnieuw op jouw zender ingesteld???

JK.

Mijn accu is vol en om wat voor type regelaar het gat weet ik niet. Er zit geen manual bij en er zit staat geen typeplaatje op. Is de kreet LRP SPEC regelaar een type???

zet een foto of een link van een plaatje

kijk in je zender of je hem op 5:5 hebt staan een niet op 7:3
tevens voor je hem insteld op je zender. je THF en je THB op 100% zetten.
TH trim op neutraal en dan je regelaar op je zender af stellen.

Okee, dan wordt het tijd om er een fotootje van te maken en die hier te posten. Dan kunnen we kijken welke regelaar het is en dan kan je via LRP de manual downloaden op pdf. Dan heb je die iig en kan je de regelaar ook fatsoenlijk bedienen en instellen.

JK.

foto regelaar

hierbij een paar fotootjes van mijn regelaar. Hopelijk kan iemand me vertellen hoe ik hem in moet stellen.

Wat betekent overigens dit:
kijk in je zender of je hem op 5:5 hebt staan een niet op 7:3
tevens voor je hem insteld op je zender. je THF en je THB op 100% zetten.
TH trim op neutraal en dan je regelaar op je zender af stellen. ??

DSC02807.jpg

DSC02809.jpg
DSC02808.jpg

th is throttle, thb zou dus throttle brake kunnen zijn.... dus remmen...
thf zou throttle forward kunnen zijn...dus gas geven

Maar uhmmm.. je hebt een regelaar gekocht zonder te vragen wat voor regelaar het is? en dat kroonsteentje aan de + en - draad.. was dat voor het testen van de motor?

Laatst bewerkt:
zou kunnen ja van dat thb en thf. En die getallen die genoemd worden??
Dat kroonsteentje is inderdaad voor het testen gedaan. Als alles naar behoren werkt maak ik er een solide verbinding van;)

eehhh oh ja, ik heb een tweedehands regelaar met motor gekocht en ging er van uit dat het gewoon een kwestie was van stekkertjes aansluiten en gaan met die banaan.........beetje naief misschien maar ja, tis niet anders en nu zit ik ermee...........

als ik zou weten wat voor esc het i, kon ik gaan kijken ja, maar das nou net mijn probleem :)
Maar zit er veel verschil in de diverse instelmogelijkheden van de diverse regelaars? Lijkt me dat die instellingen allemaal op dezelfde manier zouden werken, of heb ik het dan heel erg mis??

Bedankt allemaal!! Hier ben ik weer erg mee geholpen. Hopelijk heb ik komend weekend tijd om het te testen:D
Mocht het allemaal niet zo lekker werken, houd dan binnenkort het "te koop" forum in de gaten want dan komt er een bijna nieuwe TRF501X inclusief banden, brushless 6,5t en 5,5 t incl twee esc's en een brushed 19t te koop en ga ik een Leopard 2A6 van Tamiya aanschaffen :rolleyes:

1 advies... het weekend belooft het nat te worden.. ga dan niet rijden met deze regelaar....

echt niet? Goed dat je dat zegt want ik was er zondermeer van uit gegaan dat hij waterdicht zou zijn. Volgens mij is een andere LRP die ik heb wel waterdicht nl. Bedankt voor de tip

deze niet.
de brushless motoren kunnen ook niet tegen water.

hier geven ze zondag beter weer en zaterdag zou het hier ook mee vallen. afwachten dus want wil weer rijden.

Heb trouwens mij LRP Sphere TC te koop staan.
Rij nu Tekin RS Pro vandaar.

deze niet.
de brushless motoren kunnen ook niet tegen water.

Sensored brushless motoren vinden water niet leuk, 1 druppeltje op de sensor stekker, en hij rijd niet meer. Sensorless motoren hebben hier geen last van. :) teminste, dat zijn mijn bevindingen van op ijs rijden tot nu toe.

Back