instellen regelaar mini titan

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
M

matthijsraptor50

Guest
Hallo ik heb een mini titan gekocht en ik wil de regelaar zo afstellen dat ik max vermogen heb met de grootste pinion.
Ik heb flightpower evo 20 1800 3s 25c 40c burst.
Wat moet ik instellen bij de:
Batery protection
Motor timing
Brake mode
Trottle sensetifity
Flying mode (hier staat twee keer governor mode :? )

Gr matthijs

Opletten met die governor mode. Bij heel wat regelaars bestaat die mode maar is het echt klote. Gewoon mooie V-curve instellen in je idle-up
Timing moet je vinden in het boekje van je motor of wel zelf wat met experimenteren.
Brake stel je best een soft brake in.
Throttle sensitivity = kijken wat het beste gaat, maar ik zou dat gewoon standaard laten staan.

Gr,
Fréderic

Staat er bij jouw governor mode UIT :? ???
In mijn manual staat gewoon twee keer helicopter mode without governor.
Dat begrijp ik niet.
Maar goed, ik kies de laatste.
Kan ik overgens iets slopen met verkeerde instellingen?

gr Matthijs

Er zit een fout in de handleiding.
Bij mij staat er ook 2x Governor mode
De laatste functie is ZONDER Governor.

Op Google kun je de duitse regelaar handleiding vinden, hier staat het wel correct vermeld.

laurens zei:
Wil je veel toeren? Dan moet je niet het grootste tandwiel hebben maar juist klein.

ehhh... Laurens, weet je dat zeker??? 8O
Ik denk dat ie de toeren op de kop bedoeld, niet die van de motor

Kleiner motor tandwiel (pinion) = minder toeren (headspeed)
Groter motor tandwiel (pinion) = meer toeren (headspeed)

Logisch eigenlijk,
Bij een grotere omtrek leg je een grotere afstand af per omwenteling.
De motor heeft een bepaald max. toerental.
en kan dus een bepaalde afstand overbrengen.
de belasting (torgue) wordt uiteraard wel groter bij een grotere tandwiel omtrek, dus meer warmte en meer vermogensafname (kortere vliegtijden).

Bij het hoofdtandwiel(maingear) waar je hoofdas in zit is dit natuurlijk precies andersom, deze wordt nml. aangedreven door de pinion.
Hoe groter de omtrek van je hoofdtandwiel hoe meer omtrekafstand de pinion moet wegwerken voor 1 omwenteling.
Hier geld ook het omgekeerde voor het vermogens verhaal.
Hoe groter, hoe minder kracht je nodig hebt om hem aan te drijven, Moment = kracht x arm ;)

De grootste meegeleverde pinion (15 tands) geeft dus de hoogste headspeed, echter wordt je motor behoorlijk snel heet en deze zuigt die FP lipo heel snel leeg.
De kleinere (13 tands) geeft betere vliegtijden (7 a 8 min.) en is beter voor je Lipo naar mijn mening.
Ik wil zelfs overstappen naar een 12 tands met 100% curves omdat de Minititan ook bij lagere headspeed nog goed vliegt en de regelaar het beste presteerd als je hem de volle mep geeft, met de 13tands heb je ong. 2800 omw.

Instellingen regelaar:
battery protection: light (op standard heb ik bijna een Lipo kapot gevlogen, daarna ben ik m,n stopwatch gaan gebruiken)
Motor timing: standard timing (is bedoeld voor het type motor/aantal polen etc.) deze instelling werkt goed met de Ace motor
brake Mode: off (altijd off bij een heli, anders remt de motor als je gas terug neemt)
sensitivity: standard of quick (merk niet veel verschil)
flyingmode: optie 2 of 3 (Governermode werkt goed trouwens, maar normaal met gascurves ook)

Ik heb wat problemen gehad en een paar keer geschwithed van governor naar normaal en verschillende gascurves, maar heb hem wel goed gekregen.
Dit hangt volgens mij sterk af van je Lipo's en tandwiel, bladen etc.
Dus experimenteren maar.

Eric

fredje zei:
Opletten met die governor mode. Bij heel wat regelaars bestaat die mode maar is het echt klote. Gewoon mooie V-curve instellen in je idle-up
Timing moet je vinden in het boekje van je motor of wel zelf wat met experimenteren.
Brake stel je best een soft brake in.

Gr,
Fréderic

Hallo Fréderic,

Ik verbaas me een beetje over jouw advies :cry:

Een pure V-curve wordt ingesteld als je inverted wilt vliegen, dus voor gewoon vliegen met de heli zou ik geen echte V-curve aanraden, maar een gascurve die goed aansluit bij de ptichcurve.

Ik vind ook dat het instellen van een rem-functie op een regelaar in een helikopter NOOIT moet worden gedaan.

Als je de handleiding van de TT-regelaar goed leest, dan vind je die info daar ook.
Trouwens een ned. vertaling van de TT-regelaar staat op mijn site onder de groene knoppen Programmeringen.

vr.gr.

Joyce

Drank is de pest in andermans lijf :D
In mijn lijf zit het meestal wel lekker, maar ja denken gaat dan ook niet best meer...
Je krijgt wel een pilsje van me als we elkaar weer eens tegen komen :celebrate: ;)

Eric

Mensen bedankt, het moet wel lukken zo. :)

Gr matthijs

Wat is dat toch fijn, zo'n forum alles werkt nu perfect, bedankt.

Gr matthijs

Back