Instellen Revo-mixer op futaba FX18

Ik heb wat problemen met het instellen van de Revo-mixer op mijn FX18, wellicht weet één van jullie de oplossing.

Ik heb een FP micro heli met een brushless motortje op de staart. Als regelaar zit er een PH10 van castle creations op. Het probleem is dat de verhouding tussen de draaisnelheid van de hoofdrotor en de draaisnelheid van het hek-motortje veel te hoog is. Als je gas geeft gaat dus de heli rondjes draaien. Ik heb verschillende Revo percentages geprobeerd van -0 t/m -100% (neg. ivm rechtsdraaiende rotor) maar het is altijd te veel.

Heb je een idee wat er aan de hand is ? laat het weten !

gegroet

Hallo Marco,

Wat ik er niet bij heb verteld is dat er geen mixerbord meer aanwezig is (ivm de brushless staart) . Er zit een pico SMM gyro op die tot nu toe op de headinghold-mode stond. Hier heb ik al wat positieve vlieg ervaring mee. Maar zins kort heb ik een computer zender en wil dus gebruik maken van de mogelijkheid om de gyro in de andere modus te gebruiken (waar je dus wel een mixer nodig hebt)

????? Waarom moeilijk doen als je toch heading lock op je gyro hebt????

met een heading hold gyro nooit geen revo mix in stellen.
dit moet je gewoon weg stuuren of acepteren dat je staart zal weg draaien. want ook al heb je een hh gyro de motor moet wel snel genoeg kunen reageren.

Niek, waarom moeilijk doen ? daar heb je een punt. Maar het is toch altijd leuk om het één en ander uit te proberen (heli vliegen is op zich al moeilijk doen). Met de spullen die ik heb moet het toch mogelijk zijn !

Ik verwacht trouwens wel ander vlieg eigenschappen dan de gyro in headinghold. Met name het bochten werk met wat snelheid zal de staart toch meer volgen ?[/quote]

ja de staart zou in een bocht sneller de heli vlogen.
maar je ofer dus wel op dat je staart niet blijft staan waar jij die wilt zonder tegen te stuuren.

marco bosch zei:
ja de staart zou in een bocht sneller de heli vlogen.
maar je ofer dus wel op dat je staart niet blijft staan waar jij die wilt zonder tegen te stuuren.
Dat kan ik mij voorstellen, In de headinghold modus blijft de staart heel mooi op zijn plaats. Volgens de handleiding van zowel de FX18 als de Pico SMM gyro moet het mogelijk zijn om tijdens het vliegen over te schakelen van modus. Ik geef toe voor zo'n micro is het mischien wel erg overdreven maar wel leuk om te proberen (ik hoef er niets voor te kopen).

" (heli vliegen is op zich al moeilijk doen). "

Zou ik daarom alleen lol hebben met een Hirobo XRB?.... ;)

Peter

Pjotrrr zei:
" (heli vliegen is op zich al moeilijk doen). "

Zou ik daarom alleen lol hebben met een Hirobo XRB?.... ;)

Peter
Het is inderdaad verbluffend om zo'n coaxiale heli aan het werk te zien als je zo’n zenuwachtig ding gewend bent

Back