Instellen timing???

Ik heb een Turnigy D2826/6 2200KV op een 3cel 2200 mah 40-50-C met een 6x4 prop
op een HK Birdy regelaar van 40 Amp het volgens de gebruiksaanwijzing programmeren
van deze regelaar met de gashendel werkt perfect verder alleen heb ik een probleem met
de Timing Mode ik weet niet welke van de vier ik moet instellen omdat ik niet weet wat die
timing eigelijk doet.
Nu had ik de keus uit deze vier mogelijkheden For 2-4 Pole Inrunner Motors.
For 6-8 Pole Motors. For 10-14 Pole Outrunner Motors. For 10-14 Pole High RPM Outrunner
Motors.Het zal waarschijnlijk een van de laatse twee zijn omdat het een outrunner is maar
ik weet ook niet hoe ik het aantal polen van een motor kan zien.
Graag hulp indeze Gr Giel.

He lucni je zal best gelijk hebben in deze keuze maar ik zou ook graag weten waarom
ik 6-8 Pole moet gebruiken ik heb er namelijk een hekel aan als ik iets in moet stellen
en ik weet niet waarom. maar bedankr voor je reactie

He vrienden van het forum is er nu echt niemand die weet hoe die TIMING werkt bij
zo,n regelaar zo kom ik niet echt verder. Gr giel.

Timing zorgt ervoor dat je motor goed oppakt bij gas geven. Geef maar eens meteen vol gas. Loopt je motor dan niet lekker dan moet je iets aan je timing veranderen.

Het is net zoals bij een verbrandingsmotor.

Het duurt even voor alles volledig actief is dus ontsteek je net een fractie vroeger om dat te compenseren.

Hoogtoerige motoren hebben een hoge timing omdat hij tenslotte sneller voorbij het optimale punt is. Dus meer vervroeging. Bv 20 graden voor het optimale punt.

Alleen er is een "maar" voor elektro motoren.

Een binnenloper is vaak 2 polig. Deze draait bv 3000kv dan moet de regelaar 6000keer per min wisselen. Dat is per volt in dit geval.

Neem je bv een buitenloper die 8 polig is en 1500kv dan is dit 12000 keer per min.
Dus het fysieke toerental is wel lager maar elektrisch juist hoger.

Vandaar dat je meer polige buitenlopers vaak op medium of high kan zetten.

Mening zijn vast verdeeld. Hoor ook wel eens die toch liever low nemen.
Het is een beetje proberen waar hij het meest goed op draait, niet te warm wordt en het meest efficiënt is.

Weet niet helemaal zeker of het klopt maar iets in die richting is het dacht ik wel

Hallo D.knoppers bedankt voor jou reactie hier kan ik iets mee ik weet nu dat ik bij een hoog toerige motor in ieder geval een hoge timing in moet stellen en dan maar even uit proberen Gr giel.

Back