instellen van een schaalheli hughes 500 E

wie kan mij eventueel helpen bij het afstellen van een schaalheli?
mijn setup is : aligne t rex 700 N
:OS 91 HZ-PS
: zimmerman uitlaat
:Curtis youngblood blades F3C 710 lang
:electronica Beast X 3
dit is wat ik nu op de heli heb zitten en ik heb Rode dempers in de flybarless kop zitten.
de romp is een hughes 500 E (breitling).

wat voor toerentaal moet ik ongeveer op de kop hebben??
kan ik met deze setup ook een loeping maken met de heli??
en op welke dingen moet ik nog meer leten??

mvg roy

Laatst bewerkt:
Hei Roy ,

Jij kan dus al vliegen met een heli , of moet je dat nog leren ?
Misschien stomme vraag , maar je weet nooit ...
Als het een T REX 700 Setup is dan zou ik mij gewoon houden aan de normale instellingen voor rustig rond te vliegen moest daar geen romp overzitten ...
Dan zit je zeker goed voor deze schaalromp te laten rondfladderen ..
En zijt maar zeker dat je daar een looping mee kan maken , en zelfs ondersteboven vliegen is mogelijk ... geen probleem , daar het een schaalheli is zou ik daar toch rustig mee omspringen en de normale vliegstijl zoals de echte heli's toepassen ..

Grtz
Ronny

zoek ff iemand op die je op het veld e.e.a. uit kan leggen

om nou letterlijk alle instellingen hier uit te kauwen gaat een beetje ver, en daarnaast leer je er niets van
motor is een kwestie van gevoel, en moet je ven een par keer gezien/gehoord hebben voor je hier goed mee uit de voeten kunt

electronica precies idem

in principe is de manier van afstellen bij een schaalheli idem als bij een 3d heli, alleen is jouw heli een heel erg groot stuk zwaarder, waar even een beetje rekening mee gehouden dient te worden
ook de beast x zal niet veel verschillen..

Alleen de zender zijn wat aanpassingen in throttle curves etc

De Heliman is een ervaren vlieger, maar ik denk dat hij bedoelt dat de "schaalromp"nu iets trilt en dat wil hij tegen gaan. ( hij vliegt er meen ik gewoon schaal mee) heeft voor het stunt werk andere heli's waar hij heel bekwaam mee is. @ Ronny, je was in sittard hoorde ik ( super ).

Hei Hei ,

Ah prima , de trillingen kunnen komen doordat het geheel niet genoeg vaststaat , je moet de mechaniek vangen , niet enkel van onder in de romp , maar ook vanboven .
De mechaniek moet als het ware een geheel zijn met de romp .
Nu trillingen is iets raars en kan verschillende oorzaken hebben .
Dus dit kan een zoekwerkje worden .
Ja ja ik was in Sittard , ben even bij Roger geweest ... ;-)

Grtz
Ron

Afstelen heli.

Hoi mannen .
Wat betreft het afstelen van een heli zou ik zeggen kom naar de heli meeting in Horst op 2 en 3 juni.
Ik heb de toezegging van Guy van de schelde ( TEMPEL) dat hij uitleg komt geven over de materie.
Ik heb al een uitleg meegemaakt en dat was zeer verhelderend ondanks dat ik al lang heli vlieg.
Gr Arie

Als het inderdaad om trillingen gaat, misschien ever wat duidelijker vermelden waar die trillingen zitten. Zo krijgt mijn 7.5cc Hughes 500 behoorlijke vibraties in de staart bij een te hoge headspeed.. met andere woorden, er zijn de wereld aan oorzaken voor die trillingen.

Back