instellen zender 6ex voor trex 250

• Topicstarter Topicstarter edopost
  • Startdatum Startdatum
E

edopost

Guest
hallo

ik heb een trex 250 met een futaba t6ex zender
ik heb alles in elkaar gezet en moet nu de helikopter gaan afstellen ik zag op een filmpje dat de servo armen recht op de servo body moeten staan.
waneer ik ch1 (Aileron) recht zet gaan ch2 (elevator) en ch6 (pitch) weer anders staan en ik krijg het niet voor elkaar om ze allemaal in te stellen.
ik kan aleen ch1 , ch2 , ch3: gas en ch4 (gyro doorgelinkt naar roer servo) instellen.

zou iemand mij kunnen helpen hoe ik dit voor elkaar moet krijgen

gr. edo

Hallotjes!

staat ie ingesteld op heli?
je swash moet in je zender staan op 3puntssysteem, maar kijk daarvoor je manual effe na!

Je zal dan ook de servos kunnen reversen, zodat ze de correcte bewegingen maken. Als je van de staart naar de neus kijkt, dan moet de swash dezelfde bewegingen doen die je met je sticks doet.

het is de bedoeling dat je armpjes MECHANISCH zo correct mogelijk staan, dwz zo weinig mogelijk subtrim gebruiken in de zender. (ps NOOIT TRIMMEN OP RUDDER OF GYRO!!!)

Als je elevator bv correct naar voor helt, maar als je omhoog pitcht met je stick en de swash gaat naar beneden moet je (toch in FF9) in je swash afr menu de pitch veranderen van bv -50 naar +50. dan zou de swash in de correcte richting moeten pitchen; zelfde principe geldt als de aileron fout zou gaan. meestal zijn er 2vd3 (el/ail/pit) positief en andere negatief (of omgekeerd)

het is wel effe wennen hoor je eerste heli afstellen!
Anders effe iemand in de buurt vragen die je kan helpen?

Laatst bewerkt:
Back