Instelling Castle ICE HV 80 voor Trex 600 Pro

Beste leden van het forum.

Ik ben bezig met de opbouw van een Trex-600 PRO FBL in combinatie met een Castle ICE HV 80 ESC.

Ik heb gisteren de ESC ingesteld met behulp van mijn zender, maar krijg het maar niet voor elkaar om de soft start aan de gang te krijgen.

Ik heb de ESC als volgt ingesteld:
1. Cutoff Voltage "Auto lipo" (=Standaard waarde)
2. Current Limit "Normal" (=Standaard waarde)
3. Brake type "Brake Disabled"
4. Throttle Type "Auto Calibrate Throttle" (=Standaard waarde)
5. Elektronic Timing Advance " Standard" (=Standaard waarde)
6. Low Voltage Cutoff "Soft Cutoff"
7. Soft Start " Very Soft Start"
8. PWM Switching Rate "12 kHz" (=Standaard waarde)

De motor loopt wel en het toerental reageert ook op stick input, mar de soft strart wil maar niet werken.

Wie heeft ervaring met deze combinatie van ESC en heli en weet wat de instellingen moeten zijn om de soft start werkend te krijgen.

Met vriendelijke groet
Jan

Die soft start betekend geen heli softstart, maar het houd de response tijd van de regelaar in.

Wil je een soft start zul je hem toch echt in een heli-mode moeten zetten..
Bijvoorbeeld zoals dit:
http://www.majhost.com/gallery/Anko/550/castleanko.jpg

Ik zou even de Castle link erbij kopen/lenen.. maakt het een stuk makkelijker. de Castle regelaars zijn bijna niet in te stellen op een heli met de stick. je hebt echt de link nodig. Anders zul je hem bij stap 4 op governor mode moeten zetten.. maar ik geef geen garantie dat het dan werkt, en ik wil er wel bij melden dat zelfs de kans bestaat dat de esc uitfikt door verkeerde waardes in de governor(zoals governor Gain, Timing en PWM freq)

JanEs,

Mijn setings(met zender ingesteld en uitstekend werkend):
1b: auto-lipo
2: insensitive
3: brake disabled
4: gov mode HIGH
5: Standard advance
6: Soft cutoff
7: Soft start
8: outrunner mode

succes!

Zou die als het kan veranderen naar 8KHZ.. outrunner mode is voor hoog polige (vliegtuig) motoren;)

8kHz is geen optie handmatig.. citaat uit handleiding:
"Outrunner mode: Recommended for ALL outrunner motors. Factory setting for Phoenix Ice HV".

Ja, dat is aangeraden ja. Maar 8KHZ is het beste;) Ze raden het zelfs ten strengste af op de website;)

8kHz is geen optie handmatig.. citaat uit handleiding:
"Outrunner mode: Recommended for ALL outrunner motors. Factory setting for Phoenix Ice HV".

Klopt inderdaad, maar heb ergens een topic gezien op HF waarin wordt aangeraden op helis een vaste waarde te kiezen ivm het constanterere toerental en de verschillende belastingen waar de outrunner mode voor overbodige hitte zou zorgen in de regelaar. zit nu op telefoon, zal morgen eens zoeken..

@pieter, kan jij t eens opzoeken waar dat staat? weet zeker dat ik dat ook heb gezien..

IIG met scorpion motoren MOET je 8khz draaien volgens scorpion zelf, anders is er kans op een esc brandje...

Slow start

Even een aanvullende vraag: ik heb vandaag ook alles ingesteld. Maar ik vind m'n (very) slow start nog steeds niet slow genoeg. Hoe kan ik dat anders instellen. Heb het nu via de zender ingesteld, maar het ook een interface (te leen, bedankt Student)?

En wat wordt eigenlijk bedoeld met die Outrunner mode, etc? Ikke niet snappen..... (pwm staat nu trouwens op 12 mHz)

JanEs,

als je het niet erg vind om een stukje te rijden, kan ik de ESC voor afstellen met de
link via PC en gelijk de nodige uitleg geven. Throttle calibreren op de ESC is ook wel een
vereiste, zeker als je straks met een auto-bailout wilt werken.

Ik woon zelf een paar kilometer van Venlo..

Allen bedankt voor de reacties en Sirolf in het bijzonder voor het aanbod.

Ik heb het inmiddels voor elkaar m.b.v. een programmeer setje.
Via het programma kies je voor Helicopter mode en daarna functuioneerde het prima. Slow start werkt perfect.

Via de helpdesk van castlectreations kreeg ik het volgende advies
12 kHz PWM and normal timing

Dit zijn nu de instellingen:
Brake Delay: .6 sec (Delayed) (*)
Brake Ramp: Immediate (*)
Cutoff Type: Soft Cutoff
Motor Start Power: 59
Direction: Forward (*)
Brake Strength: 0
PWM Rate: 12 Khz (*)
Cutoff Voltage: Auto Li-Po (*)
Current Limiting: Normal (120A) (*)
Sample Frequency: 1 Sample / Sec (*)
Power-On Beep: Enabled (*)
Auto-Lipo Volts/Cell: 3.2 Volts/Cell (*)
Motor Timing: 5
Data Log Enabled: 255
Vehicle Type: Helicopter
Throttle Type: Fixed-Endpoints
Throttle Response: 5
Governor Gain: 15
Initial Spool-Up Rate: 5
Head Speed Change Rate: 8
Auto Rotate Enabled: False
Governor Mode Type: Simple

Groet
Jan